مدیر کل ورزش و جوانان یزد:

ازدواج باید آگاهانه، آسان، به موقع و بر پایه تعقل باشد

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد هفته‌ی ازدواج را فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان خواند و گفت: ازدواج باید آگاهانه، آسان، به موقع و بر پایه تعقل باشد تا ثبات و پایداری داشته باشد.

«علیرضا پورسلمان» در مراسم جشن زیباترین پیوند که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان و نیز ۵۵ زوج جوان در باغ دولت آباد یزد برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بحث ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج‌آگاهانه، آسان و پایدار، گفت: هفته ازدواج فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان است و با اشاعه این فرهنگ در جامعه بسیاری از مشکلات خانواده از جمله افزایش آمار طلاق کم خواهد شد.

وی با تاکید بر این که ازدواج آسان، بهنگام و پایدار در استان باید ترویج داده شود، اظهار کرد: تلاشمان اقدامات اثر بخش درباره تسهیل و رفع موانع ازدواج، فرهنگ سازی ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از رسومات نوظهور، ضرورت معرفی الگوهای ازدواج ساده، موفق و آگاه سازی جوانان و خانواده‌ها در خصوص اهمیت و نقش مشاوره در ازدواج موفق جوانان است.

پورسلمان در پایان عنوان کرد: ازدواج باید آگاهانه، آسان، بر پایه تعقل و به موقع باشد که چنین ازدواج‌هایی دارای ثبات و پایداری خواهد بود و امیدواریم با تسهیل ازدواج جوانان و رفع موانع از قبیل مسکن، اشتغال و غیره، شاهد ازدواج به موقع و پایدار و تشکیل خانواده از سوی جوانان باشیم.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: ازدواج در دین مبین اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آسان این امر مقدس به دور از تجملات در وهله اول از خانواده و اطرافیان آغاز شود و سپس به جامعه تسری داد.

وی افزود: ازدواج مسئله مهمی است و خداوند متعالی به عنوان یک پایه و اصل در زندگی انسانها قرار داده است و همه چیز در زندگی حول این محور است.

گفتنی است؛ تقدیر از روزجهای جوان با اهدای هدایایی به آنان توسط استاندار و شهردار یزد، برگزاری عقد نمادین، اجرای سرود و نمایش طنز از برنامه‌های این آیین بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..