قبل از خرید ملک و زمین استعلام بگیرید

no-thumbs

قبل از تنظیم قرارداد خرید یا فروش ملک باید از شهرداری یا دفاتر ثبت اسناد در مورد ملک مورد نظر استعلام بگیرید.

به گزارش یزدی نیوز،قاضی دادگستری یزد با بیان اینکه در قرارداد‌ها باید به نوع مالکیت توجه شود، گفت: پس از توافقات اولیه با فروشنده ملک و قبل از تنظیم و امضا قرارداد بیع، متقاضیان خرید ملک می‎توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ارائه سند زمین یا ملکی که انتخاب کرده‎اند، نسبت به صحت سند ارائه شده، مالکیت فرد فروشنده و همچنین نداشتن محدودیت‌های قضایی و حقوقی برای ملک موردمعامله استعلام بگیرند.قبل از خرید ملک و زمین استعلام بگیرید

خواجه رحیمی، تاکید کرد: قرارداد باید به صورت رسمی تنظیم شود، چرا که انکار و تردید به این اسناد پذیرفتنی نیست و از سوی دیگر باید توجه داشت در اسناد عادی امکان دارد در صورت فوت فروشنده، ورثه این امضا را مورد تردید قرار داده و یا حتی فرد فروشنده در زمان حیات، امضای خود را منکر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ازدیاد پرونده‌ها در دادگستری، اخذ استعلام ثبتی و اطلاعات حقوقی قبل از انجام معاملات ملکی نه تنها امری مفید و چاره ساز است بلکه بر اساس اصول عقلی و منطقی، امری واجب و اجتناب ناپذیر نیز است.

امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از قرارداد‌های خرید و فروش ملک در اجرا به مشکلات مختلفی برمی‌خورد. به طور مثال فروشنده، ملکی را به خریدار واگذار می‌کند، اما بعد از معامله مشخص می‌شود که ملک مذبور در رهن بانک بوده است. یا فروشنده حق واگذاری ملک را نداشته و ممنوع المعامله بوده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..