پایگاه انتقال خون ابرکوه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش یزدی نیوزراه‌اندازی ساختمان بلا استفاده پایگاه انتقال خون شهرستان ابرکوه در نشستی با حضور مدیر کل انتقال خون استان یزد و رئیس شبکه بهداشت و درمان و و نماینده فرماندار در امور مربوط به پیگیری پایگاه انتقال خون شهرستان ابرکوه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


 دکتر "نقی تقوایی" مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به سابقه ایجاد ساختمان پایگاه انتقال خون شهرستان ابرکوه، گفت: یکی از چالش‌های راه‌اندازی پایگاه، بحث تامین تجهیزات و تشکیل چارت سازمانی است که مطمئناً با حمایت فرماندار و نماینده مردم شهرستان ابرکوه در مجلس شورای اسلامی و خیرین شهرستان می‌توان این مشکلات را حل کرد.

وی همچنین در بخشی از سخنانش گفت: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در انتقال خون استان، در برگزاری تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌ها از جمله در شهرستان ابرکوه با مشکل مواجه هستیم.

دکتر "عبدالحسین اکرمی" رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه نیز با قدردانی از اهتمام مسئولان انتقال خون استان برای راه‌اندازی پایگاه انتقال خون شهرستان ابرکوه، گفت: درحال پیگیری رفع مشکلات و رایزنی جهت راه‌اندازی پایگاه انتقال خون شهرستان هستیم، ولی در کوتاه مدت با توجه به استقبال مردم شهرستان جهت اهدای خون با آموزش نیروهای بومی و استفاده از این نیروهای آموزش دیده می‌توانیم راهگشای خوبی برای انتقال خون استان در برگزاری تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته در حال مصوب کردن بودجه تجهیزات پایگاه انتقال خون شهرستان هستیم و با حمایت فرماندار و مسئولین شهرستان بحث چارت سازمانی انتقال خون شهرستان نیز حل خواهد شد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..