اجرای طرح ملی ترویج معارف نبوی در استان یزد

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد درباره چگونگی اجرای طرح ملی ترویج معارف نبوی بحث وتصمیم گیری شد.

به گزارش یزدی نیوز دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت:طرح ملی ترویج معارف نبوی ابلاغی از شورای فرهنگ عمومی کشور با هدف نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه است که دستگاه‌های مختلف وظیفه دارند آن را اجرا کنند.

عابدی افزود: به غیر از برنامه‌های دستگاه‌های دولتی، قرار شد برنامه‌های مردم محور نیز با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان یزد اجرا شود.

در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد در سالجاری همچنین از پوستر دومین جشنواره ملی بازآفرینی متون کلاسیک ادبیات فارسی کودکان و نوجوانان با عنوان قصه‌های خوب رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش بازنویسی و تصویرگری تا پایان شهریور ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ارسال کنند.

بررسی مصوبات نشست قبلی درباره اجرای قانون عفاف و حجاب و برنامه‌های قرآنی در استان یزد و تشریح برنامه‌های گردشگری تابستانه از دیگر دستورکار‌های این نشست بود.

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب گفت: ترویج و اجرای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ضامن استحکام خانواده و مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

فاطمی استاندار هم در این نشست از تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت:همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید قانون عفاف و حجاب را در حوزه کاری خود اجرا کنند.

همچنین در این نشست هر یک از اعضا به بیان دیدگاه‌های خود درباره موضوعات دستور کار نشست پرداختند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..