تولید دستگاه تمام خودکار ارتعاشی شستشوی فرش در یزد

جوانان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه شستشوی فرش باقابلیت صرفه جویی در مصرف آب ونیروی انسانی شدند.

به گزارش یزدی نیوز مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت تنها تولید کننده این نوع دستگاه در دنیا محسوب می‌شود، افزود:در این روش بر خلاف سایر روش‌ها برای شستشو از مزیت اصطکاک به آب استفاده شده است که برخلاف روش‌های دیگر توانسته علاوه بر سطح فرش داخل فرش را از میکروب‌ها و آلودگی‌ها پاک کند.

رضایی افزود:کاهش مصرف آب به میزان ۸۰ درصد، کاهش میزان مصرف شوینده‌ها به میزان ۶۰ درصد، نیز کاهش مصرف برق به میزان ۶۰ درصد و نیز کاهش نیروی کار کارگری به میزان ۷۵ درصد از مزایای این دستگاه شستشوی فرش است.

مدیر عامل این شرکت همچنین گفت: کاهش میزان زمان شستشوی این فرش از ۲۵ دقیقه در روش سنتی به ۲ دقیقه از مزایای دیگر این دستگاه است که البته با استفاده از این دستگاه نیروی کارگری ساده از فرایند شستشو حذف و به جای آن نیروی مهارتی به کارگیری می‌شود.

رضایی، آبگیر لوله‌ای را از دیگر محصولات منحصر به فرد این شرکت دانش بنیان دانست و گفت: گردش ۳۰۰۰ دور در دقیقه، شستشوی سالم و کامل، خروج آلودگی‌ها و میکروب‌ها از داخل فرش‌ها و سطح آن‌ها، نم گیری بالا و سهولت کار با آن را از دیگر مزایای آبگیری لوله‌ای است.

وی با بیان اینکه تولید این دستگاه در داخل باعث جلوگیری از خروج سالانه ۲ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود، گفت: هم اکنون زمینه صادرات این محصول به خارج از کشورفراهم شده و در نظر داریم در سال جاری دستگاه را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، حوزه خاور دور و اروپا صادرات داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..