رئیس شورای شهر یزد:

وزارت میراث اعتباری ویژه بافت جهانی یزد اختصاص دهد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به سالروز ثبت جهانی یزد، گفت: انتظار می‌رفت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور همزمان با ثبت جهانی یزد، اعتباری ویژه برای یزد در این زمینه در نظر می‌گرفت.

«عزیزالله سیفی» در نشست علنی شورا خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ شهر یزد در میراث جهانی به ثبت رسید که یک اتفاق بسیار خوبی برای یزد است و امیدواریم بتوانیم در زمینه توسعه توریست فراهم شود تا در زمینه اقتصاد و اشتغال شاهد رونق چشمگیری در استان باشیم.

وی گفت: انتظار می‌رفت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور همزمان با ثبت جهانی یزد، اعتباری ویژه برای یزد در این زمینه در نظر می‌گرفت هرچند مردم و تمام ادارات ذی ربط باید در معرفی و حفظ شهر یزد به خصوص بافت تاریخی آن تلاش کنند تا این شهر جهانی به خوبی به همگان معرفی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد درباره بهربرداری از دومین قطار مسافربری یزد – مشهد نیز گفت: از تمامی مسئولین به ویژه نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم و سایر کسانی که برای ایجاد این رویداد تلاش کردند تشکر و قدردانی میکنم.

به گفته وی، مردم یزد معمولا در فصل تابستان زیارت امام رضا (ع) را یکی از برنامه‌های جدی و همیشگی خود در هر سال می دانند با ایجاد این رویداد، مردم به راحتی می‌توانند به مشهد مقدس سفر کنند.

وی با تاکید بر تداوم و ترویج دیدارهای مردمی مسئولان استان در زمینه‌های مختلف کاری برای حل سریع تر مشکلات و مسائل مردم، گفت: دیدار مردمی شهردار و شهرداران مناطق پنجگانه در نماز جمعه، استقبال خوبی را توسط مردم به همراه داشت با توجه به این استقبال، امید است چنین دیدارهایی تداوم و ترویج داشته باشد.

سیفی عنوان کرد: دیدار چهره به چهره و بدون واسطه مردم با مسئولین به ویژه مسئولین شهری و همچنین طرح مسائل و مشکلات خود و حل آن توسط مسئولین، برکات زیادی را برای نظام، انقلاب و شهر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تبریک عید سعید قربان و دهه امامت و ولایت، گفت: بیش از هزار برنامه در دهه امامت و ولایت از جمله ۱۰۰ ایستگاه مبشر غدیر، احیای خطبه غدیر، برگزاری جشنواره ملی نهج البلاغه، اختتامیه کنگره شعر در یزد برگزار می‌شود.

سیفی از نهادهای برگزارکننده برنامه های مناسبتی قدردانی کرد و افزود: این برنامه‌ها با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد هماهنگ شود و قبل از اینکه برخی از برنامه ها اطلاع رسانی شود، اعضای شورای شهر نیز در جریان برنامه ها قرار گیرند تا از نظرات اعضا به ویژه کمیسیون مربوطه با آن برنامه، استفاده شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..