عملیات نجات یک حیوان نادر توسط آتش نشانان یزد

یک قلاده حیوان بسیار کمیاب به نام «گورکن عسل خوار» در محله اسدآباد با تلاش آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد زنده گیری شد.

در این حادثه آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۲ یزد با حساسیت بالا و حس مسئولیت بسیار زیاد اقدام به نجات این حیوان‌ بسیار کمیاب به نام رودک(گورکن عسل خوار) که از شدت گرمای هوا به یک منزل مسکونی پناه آورده و موجب وحشت ساکنین شده بود، کرد و پس از انجام موفقیت‌آمیز این ماموریت، حیوان مذکور با هماهنگی‌های انجام شده واحد روابط عمومی، تحویل کارشناسان محیط زیست شد.

این حیوان نادر از خانواده راسوها و بومی آفریقا، آسیای غربی و شبه‌قاره هند است و لقب «نترس‌ترین جانور روی زمین» و «جنگجوی بدون رقیب» داده‌اند چرا که فقط کمی بزرگتر از روباه است اما بارها مشاهده شده که با حیواناتی چون شیر، خرس و پلنگ که قصد شکار او را داشته‌اند وارد نبردی طولانی شده و آن‌ها را به عقب‌نشینی واداشته‌ است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی آتش نشانی یزد،‌ توانایی ایجاد بوهای بسیار تند و تهوع‌آور از غده‌های زیر دم، داشتن دندان‌های تیز و آرواره‌های قوی، پوست کلفت و چرم مانند و حالت تهاجمی باعث شده به او لقب جنگجوی بدون رقیب را بدهند. او قادر است در پوست خود که بسیار شل است، بچرخد و با این عمل می‌تواند حتی حیوانی را که پشت گردنش را گرفته‌ است گاز بگیرد. پوست آن‌ها که در ناحیه گردن حدود ۶ میلی‌متر ضخامت دارد به قدری کلفت است که نیش زنبور، تیغ تشی و گاز درندگان به ندرت از آن عبور می‌کنند. البته با وجود این خوی درندگی چنانچه از کودکی در کنار انسان بزرگ شود، بسیار دست‌آموز شده و به حیوانی کاملاً مطیع، مهربان و فعال تبدیل می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..