رویدادهایی با محوریت صنایع‌دستی در دل جشنواره تابستانه یزد

معاون صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری رویدادهایی با محوریت صنایع‌دستی همزمان با فرصت ثبت جهانی یزد خبر داد و گفت: گردشگری و صنایع‌دستی دو مقوله با ارتباط مستقیم هستند و بالندگی هر کدام به رشد دیگری منجر می‌شود.

«محمدرضا دهقان مهرجردی» از برگزاری رویدادهای متنوع صنایع‌دستی همزمان با برنامه‌های بزرگداشت ثبت جهانی یزد خبر داد و گفت: ۱۰ رویداد مرتبط با حوزه صنایع‌دستی همزمان با برنامه‌های مربوط به ثبت جهانی و جشنواره تابستانه در یزد برگزار می‌شود که از ۱۶ تا ۳۱ تیرماه میزبان این برنامه‌ها هستیم.

وی با بیان این ‌که نه‌ تنها شهر یزد بلکه در تمام استان یزد رویدادهای مربوط به صنایع‌دستی را خواهیم داشت، گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی اردکان در حسینیه بین‌الحرمین شریف‌آباد از ۱۶ تا ۱۷ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

دهقان مهرجردی از برگزاری برنامه‌های هنری، ورزشی و سلامت با محوریت صنایع‌دستی نیز خبر داد و گفت: ۱۶ تیرماه در حسینیه کوشک نو و حسینیه شاه ابوالقاسم از ۱۶ تا ۱۷ تیرماه به ترتیب ساعت ۲۰ تا ۲۳ میزبان برگزاری این رویدادها هستیم.

وی با بیان این‌که جشنواره ورزش همگانی، غذا و صنایع‌دستی نیز در پارکینگ ساحلی شاه ابوالقاسم برگزار می‌شود، گفت: این رویداد ۱۷ تیرماه از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برگزار می‌شود و همچنین اجرای زنده خراطی نیز از برنامه‌های مربوط به صنایع‌دستی در بافت تاریخی یزد (کوچه گالری مجاور خانه باران) است که ۱۸ تیرماه از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی استان از برگزاری برنامه مرتبط دیگری در مسجد چهل محراب و بافت تاریخی در روزهای ۱۸ و ۱۹ تیرماه خبر داد و گفت: در این برنامه‌ها صنایع‌دستی یکی از محورهای ثابتی است که شاهد برگزاری آن‌ها هستیم.

معاون صنایع‌دستی استان از برگزاری برنامه مرتبط دیگری در باغ شهرتاریخ مهریز۲۳ الی۲۴تیرماه در بازارچه صنایع دستی ومجموعه تاریخی مهرپادین ازساعت ۱۸ الی۲۴ همراه با جشنواره شاد خبر داد.

دهقان با تأکید بر این‌که صنایع‌دستی یکی از مقوله‌های مهمی است که در ثبت جهانی ذی‌نفع به شمار می‌رود، گفت: پس از ثبت جهانی رونق برخی از صنایع‌دستی نیز با توسعه و رونق گردشگری افزایش یافت، از طرفی این فرصت فضای مطلوبی را برای رشد صنایع‌دستی فراهم کرده است که برای آن برنامه‌ریزی کردیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، معاون صنایع‌دستی یزد در پایان خاطرنشان کرد: رشد گردشگری ارتباط مستقیمی با رشد صنایع‌دستی دارد و همین مسئله گردشگری و صنایع‌دستی را جدایی‌ناپذیر کرده و بالندگی هرکدام می‌تواند موجب رشد دیگری شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..