شهریه مدارس غیردولتی یزد مناسب است

نشست موسسان مدارس غیردولتی استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمودزاده با اشاره به اینکه افزایش شهریه پس از چهار ماه به مدارس غیردولتی اعلام شد، گفت: افزایش شهریه به صورت یکسان برای همه مدارس اعمال نشده بلکه این افزایش برای هر مدرسه بر اساس عملکرد و تجهیزات و فضای آموزشی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی صورت گرفته است.

وی افزود: این شهریه از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای دوره ابتدایی در یکی از استان‌ها و ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای دوره متوسطه تهران را شامل می‌شود. صفر تا ۳۸ درصد میزان شهریه نیز برای برنامه‌های جانبی با رضایت اولیا در نظر گرفته شده و مبلغی نیز بابت ایاب و ذهاب و تغذیه و لباس فرم از دانش آموزان گرفته می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره کاهش رغبت خانواده‌های یزدی برای ثبت نام دانش آموزان در این مدارس اظهار داشت: بعید است خانواده‌های یزدی به دلیل مسائل مالی از مدارس غیردولتی به مدارس دولتی منتقل شوند و احتمالا مسائل دیگر در میان باشد.

محمودزاده ادامه داد: ۱۴/۵ درصد مدارس استان یزد را غیردولتی تشکیل می‌دهند و اگر کیفیت آموزش در این مدارس بالاتر باشد، خانواده‌های یزدی رغبت زیادی برای ثبت نام فرزندان خود خواهند داشت.

وی درباره وضعیت مدارس غیردولتی گفت: روند حمایتی از این مدارس در سال‌های گذشته به خوبی انجام نگرفته و با کمبود نیروی انسانی، حقوق و مزایای ناچیز و نبود فضای مناسب مواجه هستند.

معاون وزیرتصریح کرد: برای اینکه مدارس غیردولتی کمک کار آموزش و پرورش باشد، باید مورد حمایت قرار گیرد و البته این مدارس نیز به ارتقای سطح کیفی خود بپردازند. تصویب قانون مدارس غیردولتی و پرداخت تسهیلات کم بهره برای نوسازی تجهیزات می‌تواند از مشکلات این مدارس بکاهد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..