استاندار یزد: بانک‌ها در اخذ وثایق همکاری کنند

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد با تأکید بر پرداخت هرچه سریع‌تر تسهیلات رونق تولید به واحدهای متقاضی گفت: بانک‌ها در آزادسازی و اخذ وثایق همکاری لازم را داشته باشند.

 سیدمحمد میرمحمدی در بیست و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اظهار داشت: بر اساس قوانین رفع موانع تولید و ماده ۱۹ این قانون، بانک‌ها در آزادسازی وثایق مازاد و اخذ وثایق برای پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر نیاز مبرم واحدها به این تسهیلات ادامه داد: باید همکاری لازم از سوی بانک‌های عامل صورت گیرد تا واحد‌های تولیدی متقاضی بتوانند با رفع رکود در راستای اشتغال استان، موثر واقع شوند.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد در بخشی از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای پرورش دام و طیور در سطح استان در حوزه کشاورزی گفت: برای همه واحدها سهمیه‌ای در این زمینه در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود بانک‌ها سرعت عمل داشته باشند و هرچه سریعتر این تسهیلات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی با دقت نظر و بررسی دقیقی کارشناسی باشد اضافه کرد: عمده واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات در حوزه کشاورزی و دام و طیور در تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مشکل دارند اما شایسته است صلاحیت دریافت تسهیلات نیز به درستی بررسی شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه تصمیمات مسئولان مربوطه در حال حاضر بر روند کاری واحدها و بازدهی آن‌ها تاثیر دارد اظهار داشت: هدف دولت کمک به این واحدها است تا در حوزه تولیدات خود کمترین آسیب را ببینند اما اگر قرار باشد گرفتاری‌های بعدی برای آن‌ها درست شود فعالیت‌ها بی‌فایده خواهد بود.

میرمحمدی همچنین با اشاره به وضعیت صنعت مرغداری در استان و انتقاد مرغداران از وضعیت تولید در این زمینه گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه در دست انجام است اما لازم است مرغداران نیز در این زمینه همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر برندسازی در این زمینه در استان بیان داشت: فرهنگ نادرستی که در بین مردم یزد در زمینه مرغ شمال پدید آمده باید اصلاح شود چراکه مرغ شمال در مقایسه با مرغ یزد بیشتر در معرض بیماری آنفلوآنزای مرغی قرار دارد.

استاندار یزد همچنین پیرامون تعداد واحدهای تعطیل شده در استان و واحدهای نیمه فعال گفت: آمارهای متعددی در این زمینه ارائه شد در نتیجه با تشکیل کمیته‌های ارزیابی متخصص و بررسی‌های میدانی فعال آمار درست از واحدهای فعال، نیمه فعال و تعطیل استان به دست آمد که کاملا دقیق است.

وی بیان داشت: حتی آمار واحدهای تغییر کاربری شده و تعطیل شده نیز به صورت ریز در اختیار است و کاملا مشخص شده که به چه علت تعطیل هستند و یا در چه تاریخی بهره‌برداری و احداث و حتی تعطیل شده‌اند.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در ادامه خواستار تشکیل کمیته گردشگری به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی کارگروه تسهیل شد و افزود: بنابر پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی استان با تشکیل این کارگروه طرح‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هم در کارگروه تسهیل مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این کارگروه مصوب شد تا بانک‌ها در مدت دو هفته نسبت به آزادسازی وثایق مازاد اقدام کنند و گزارش عملکرد بانک‌ها نیز در حوزه پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی در کارگروه بعدی به صورت مستند و مکتوب ارائه شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..