معماری مسیر گردشگری آب یزد بی نظیر است

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران: مسیر گردشگری آب یزد، هویت و فرهنگ ایران را به جامعه مدرن عرضه می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز علیرضا الماسوندی در بازدید از مسیر گردشگری آب یزد با استقبال از این طرح زیبا و ابتکاری گفت: معماری‌ها در این مسیر به قدری زیباست که نمونه آن را در هیچ جایی نمی‌توان دید.

وی این فضا‌های زیبا و ارزشمند را نشان از توان علمی، مهندسی و معماری تاریخ سه هزار ساله ایران خواند و افزود: این مسیر می‌تواند بیانگر فرایند آب برای گردشگر باشد و به رونق شدن صنعت گردشگری بپردازد.

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: ما هم در بخش آب کشور از حمایت‌های مالی و اعتباری برای رونق بخشیدن به این طرح، کوتاهی نخواهیم کرد.

گفتنی است مسیر گردشگری آب یک ابتکار بزرگ با هدف شناخت تاریخ و فرهنگ مردم یزد و تمدن کاریزی آن است.

این مسیر، هفت منزل آب و زندگی را به نمایش می‌گذارد و گردشگر می‌تواند در مسیر گردش آب به راحتی حرکت و از نزدیک با این منازل و کاربرد آن آشنا شود.

مسیر گردشگری آب از میدان تاریخی امیرچقماق و آب انبار آن آغاز شده به موزه تاریخی آب و سرداب آن می‌رسد. پس از آن دروازه مهریز قرار دارد که غریبخانه‌ای است جهت پناه دادن در راه ماندگان و مسافران دور و نزدیک.

در ادامه مسیر، حمام سنتی شاه کمالیه و مسجد جامع یزد و پایاب آن قرار دارد. پایاب رختشویخانه مقصد بعدی در مسیر گردشگری آب است و در نهایت آسیاب آبی وزیر که وظیفه تامین آرد را بر عهده داشته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..