تقدیر از فعالیت‌های بشردوستانه اعضا تیم سحر هلال احمر شهرستان بافق

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در دیدار با اعضای تیم سحر شهرستان بافق از فعالیت‌های بشردوستانه این اعضا، تقدیر کرد.

به گزارش یزدی نیوز سید جواد میرحسینی با اعضا تیم سحر این شهرستان که در مانور درمان اضطراری در روستای خوانسار خاتم حضور فعال و موثری داشتند دیدار و از خدمات این اعضا تقددیر نمود و گفت: تیم‌های سحر معاونت امور جوانان هلال‌احمر برای کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا وارد صحنه حوادث می‌شوند و این حضور و اقدام به منظور انجام حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی برای افراد آسیب دیده ناشی از حوادث به ویژه کودکان، سالمندان و بانوان است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: در ساختار جدید، هر تیم ۱۴ نفره سحر یک فرمانده و ۳ عضو تیم خدمات کمک‌های اولیه روان شناختی، ۳ نفر عضو تیم مراقبت‌های بهداشتی در کاروان‌های نیکوکاری، ۴ نفر در فضای دوستدار کودک نوجوان، هیات مذهبی و سوگواری، برنامه فرهنگی و ورزشی در منطقه حادثه دیده فعالیت دارند.

میرحسینی با بیان اینکه تیم سحر هلال احمر در مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری در شهرستان خاتم روستای خوانسار خدمات شایسته و خوبی ارائه دادند بیان داشت: هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌های مختلف برای نوجوانان و خانواده‌ها پیشقدم بوده و در این راستا درصدد است نقشی هرچند کوچک، اما موثر را ایفا نماید که بدین ترتیب در همه شهرستان‌های استان یک تیم سحر تشکیل و فعالیت در این زمینه را اغاز خواهیم کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

وی تصریح کرد: امیدواریم با تقویت و افزایش اعضا و استفاده از ظرفیت‌های دیگر تیم حمایت‌های روانی سحر قوی‌تر از گذشته به انجام ماموریت بپردازد.

در ادامه هر یک از اعضا پیشنهادات و تجربیات خود را در مانور تیم سحر را بیان و نقاط قوت و ضعف تیم را بررسی نمودند.

در پایان با حضور معاون امور جوانان، رئیس هلال احمر شهرستان بافق از سرپرست و اعضا تیم سحر هلال احمر بافق تقدیر بعمل آمد.

بخش نظردهی بسته شده است..