رئیس کل دادگستری یزد:

پزشکی قانونی، ضابط خاص و مرجع امین دستگاه قضایی است

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد، گفت: بسیاری از آراء محاکم بر اساس گزارش پزشکی قانونی صادر می‌شود که این امر، پزشکی قانونی را به عنوان بازوی کارشناسی و مرجع امین دستگاه قضایی معرفی می‌کند.

«غلامعلی دهشیری» در حاشیه بازدید استاندار یزد از پزشکی قانونی و آیین تجلیل از تعدادی از پزشکان و کارشناسان این اداره، اظهار کرد: پزشکی قانونی با به بکارگیری دانش پزشکی در راستای مسائل و امور مرتبط حقوقی و قضایی، به مردم خدمات ارائه می دهد و در واقع علم پزشکی را به خدمت قانون درآورده است.

وی تصریح کرد: تشخیص صحیح موضوع در حوزه تعیین هویت، حجر، جنون و تعیین مسئولیت کیفری از رسالت های سخت و حساس پزشکی قانونی است.

این مقام قضایی، تلاش مضاعف مجموعه پزشکی قانونی در سامان‌دهی و احراز هویت سریع جانباختگان حادثه قطار مشهد، یزد را قابل تقدیر ارزیابی و بیان کرد: افزایش سرعت و دقت در کار و ارائه خدمت با کرامت به مراجعین، در کاهش آلام بازماندگان حادثه قطار نقش اثر گذاری داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد، حضور نماینده عالی دولت در استان در اداره کل پزشکی قانونی را به فال نیک گرفت، گفت:‌ می توان برخی از موانع و مشکلات این اداره را در سایه حمایت‌های دولتی حل کرد.

به گزارش یزدی نیوز  و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در این مراسم از «فریبرز آیتی» مدیر کل پزشکی قانونی و تعدادی از پزشکان و کارشناسان این اداره تقدیر شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..