مراقب تب کریمه کنگوباشید

مدیرکل دامپزشکی استان یزد:حتما باید گوشت ۲۴ ساعت پیش سرد گذاری شود تا با اسیدی شدن محیط ویروس تب کریمه کنگو از بین برود.

به گزارش یزدی نیوز، فاتحی نیا با اشاره به فصل گرم و شیوع این بیماری ویروسی با گرم شدن هوا افزود:با گرم شدن هوا شاهد افزایش جمعیت کنه ناقل تب کریمه کنگو هستیم و باید از لکه کردن کنه با دست خودداری کرد.

وی با اشاره به شناسایی و بستری یک مورد فرد مبتلا به بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو در استان گفت: از طریق خون دام آلوده به بیماری، له کردن کنه، گزش کنه یا تماس انسان با دام یا لاشه آلوده این بیماری ویروسی به انسان منتقل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه هفت کشتارگاه سنتی و دو کشتارگاه صنعتی در استان یزد فعالیت دارند، افزود: مردم از کشتار غیرمجاز دام وخرید گوشتی که خارج از کشتارگاه‌های استان کشتارشده خودداری کنند، چون در کشتارگاه‌ها گوشت پیش سرد گذاری می‌شود وبا اسیدی شدن گوشت ویروس از بین می‌رود و خطر بیماری از بین می‌رود.

بیماری تب خونریز‌ی‌دهنده کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی است که در اثر گزش نوعی کنه منتقل می‌شود.

این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما بیماری تب کریمه کنگو یا همان تب خون ریزی دهنده هم شیوع پیدا می‌کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..