نماینده یزد:

فکری به حال بازار کار رشته‌های دانشگاهی شود

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای مناسب جهت برگزاری کنکور و افزایش داوطلبین کنکور امسال، گفت: باید فکری به حال بازار کار رشته‌های دانشگاهی شود.

«محمد صالح جوکار»در بازدید از برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه یزد، با تاکید بر این که باید تغییری در رشته‌های تحصیلی و نیازمندی‌های بازار کار در کشور صورت گیرد، اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای باشد تا در رشته‌های ریاضی و فنی شاهد حضور بیشتر دانش آموزان باشیم.

وی با اشاره به کاهش داوطلبین رشته‌های فنی و ریاضی نسبت به سال‌های قبل، گفت: یقینا این کاهش داوطلب در این دو رشته در درازمدت می‌تواند اثرات منفی بر روی بازار کشور داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از دفتر این نماینده مجلس، جوکار در پایان اظهار کرد: برخی از داوطلبین برای انتخاب رشته‌های خود با مشکل مواجه شدند که برخی از آنها مشکلات سیستمی و برخی مشکلات انسانی را در پی داشته و به علت شرایطی که وجود دارد، امکان شرکت در آزمون را نداشتند و همین مسئله سبب عقب افتادن این دانش آموزان از تحصیل می‌شود. در این خصوص باید چاره‌ای اندیشیده شود تا چنین مسائلی اتفاق نیفتد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..