پرداخت تسهیلات به واحد‌های آلاینده استان

کارشناس حوزه تسهیلات اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد: واحد‌های آلاینده می‌توانند برای کنترل و کاهش آلودگی از تسهیلات بهره گیرند.

به گزارش یزدی نیوز،  گفت: صندوق ملی محیط زیست بر اساس بند «ن» تبصره ششم قانون بودجه کشور از اوایل سال ۱۴۰۰، اقدام به اعطای تسهیلات با سود کم به واحد‌ها و صنایع آلاینده برای ارتقا، نصب و هرگونه اقدام مثبت در راستای کنترل و کاهش آلودگی کرده است.

وی افزود: میزان تسهیلات هم به مبلغ درخواستی واحد‌ها و نوع طرحی که قصد اجرای آن را دارند، بستگی دارد و مبلغ نهایی پس از کارشناسی به تصمیم کمیته اعطای تسهیلات خواهد رسید.

کارشناس حوزه تسهیلات اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی سال گذشته، موضوع را به همه واحد‌ها خصوصا واحد‌های آلاینده و به سازمان و خانه صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد.

سلطانی با اشاره به مراجعه بیش از ۱۰ واحد آلاینده از سال گذشته تاکنون اظهار داشت: پرونده پس از تکمیل و بررسی در بازه زمانی کوتاه به سازمان محیط زیست کشور و صندوق ملی محیط زیست ارسال شده و واحد‌هایی که این تسهیلات را دریافت کرده اند، اقدامات خوبی برای کنترل و کاهش آلودگی انجام دادند.

وی تصریح کرد: واحد‌های آلاینده در صورتی که برنامه و طرحی برای کنترل آلودگی داشته و خواستار دریافت تسهیلات باشند، می‌توانند تشکیل پرونده داده تا پس از کارشناسی و در صورت تایید مدیرکل، برای دریافت تسهیلات به سازمان محیط زیست کشور و صندوق ملی محیط زیست معرفی شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..