همایش همیاران سلامت اجتماعی مساجد استان یزد

به گزارش یزدی نیوزهمایش همیاران سلامت اجتماعی مساجد استان یزد با حضور مدیران مسئول کانون های مساجد یزد در محل تالار بهزیستی یزد برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: آبادانی مساجد یکی از تاکیدات اسلام در راستای وحدت در جامعه است که در قرآن نیز بر این کارکردها به نوعی اهمیت زیادی داده شده است.
جلیل عفتی افزود: عبادت یکی از محورها در مساجد است که تبلور آن در نمازجماعت و سایر عبادات مشاهده می شود و از طرف دیگر تعلیم و تربیت و آموزش ها نیز در این مکان ها صورت می گیرد
مدیر کل سازمان بهزیستی یزد خاطرنشان ساخت: مساجد می تواند نقش بسیج کردن مردم را داشته باشند و الان نیز در قالب پایگاه هایی در جامعه تبلور پیدا می کند وو در این راستا نیز وظایف و کارکردهایی همچون آبادانی، خدمت به مردم و فعالیت های اجتماعی را در خود دارد.
عفتی تصریح کرد: امروز نقش آگاهی و آگاه سازی مساجد بر کسی پوشیده نیست و در زمانی نیز به عنوان پایگاه های اصلی حکومت بودند.
وی افزود: مساجد ما همچنان پتانسیل خدمات و کارکردهای اوایل اسلام را دارند و فلسفه مساجد نیز از خدمات عمرانی فراتر است و در جامعه نقش های فرهنگی و اجتماعی را نیز بر عهده دارد
مدیر کل سازمان بهزیستی یزد گفت: با توجه به اینکه بهزیستی در راستای حمایت از بخش های آسیب پذیر جامعه فعالیت می کند رویکردش نیز این است که همه محورهای خود را بر اساس پیشگیری قرار دهد.
عفتی بیان کرد: اگر به واقعیت های اطراف نگاه کنیم می توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جامعه اسلامی مشاهده کنیم که متاسفانه ما را با مشکلاتی نیز همراه کرده است.
وی افزود: در صورتی می توانیم بر مشکلات پیروز شویم که جامعه و مشارکت مردم را همراه داشته باشیم و در این راستا نیز کانون های مساجد یکی از ظرفیت های مهم و متعدد در جامعه هستند که می توان با تکیه بر آنها بسیاری از مشکلات را کاهش دهیم.
مدیر کل سازمان بهزیستی یزد گفت: رویکرد ما در سازمان بهزیستی بر اساس محور مردمی و مشارکت  اجتماعی است و اگر ضریب مشارکت مردم زیاد شود حتما سلامت اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد نیز در این مراسم گفت: استان یزد بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد دارد که تاکنون بیش از ۷۵۰ کانون در آنها فعال شده اند.
محسن رستگاری افزود: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، احیای کارکردهای واقعی مساجد است که می تواند به سلامت اجتماعی جامعه کمک کند.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد تصریح کرد: اگر ما در بحث آسیب های اجتماعی به مساجد و کارکردهای آن اعتماد کنیم و ظرفیت ها را نیز شناسایی کنیم حتما مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..