استان یزد؛ میزبان جشنواره ملی «فیلم رضوی»

به گزارش یزدی نیوزدبیر یازدهمین جشنواره ملی «فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی» در یزد گفت: یازدهمین جشنواره ملی «فیلم رضوی» ۱۸ الی ۲۱ مردادماه در یزد برگزار می‌شود.

علی غیاثی ندوشن، دبیر یازدهمین جشنواره ملی «فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی» در یزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان یزد در سال ۸۳ جزو سه استانی بود که در کشور جزو پایه گذاران جشنواره و با محوریت خوشنویسی رضوی بود و چندین دوره  خوشنویسی رضوی برگزار شد و متعاقب آن فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی در بزد برگزار شد.
وی ادامه داد: امسال چهارمین دوره جشنواره فیلم رضوی یزد و یازدهمین دوره کشوری است که برگزار خواهد شد و هرسال شاهد رشد و ارتقای جشنواره هستیم و جشنواره فیلم رضوی سال گذشته رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
ارسال ۶۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره/شرکت هنرمندان از ۳۰ استان
غیاثی ندوشن افزود: تاکنون ۶۱۸ اثر از ۳۰ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ۳۶۵ اثر مربوط به بخش داستانی و ۲۵۳ اثر مربوط به بخش مستند است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بیشترین آثار مربوط به استان تهران با ۱۸۹ اثر، استان یزد با ۵۷ اثر و اصفهان با ۴۷ اثر می‌باشد.
وی افزود: در استان یزد آثار مربوط به شهرستان‌های ابرکوه با ۴ اثر، اشکذر ۳ اثر، بافق ۳، مهریز ۳ اثر، میبد ۳ اثر و یزد با ۴۱ اثر در جشن.اره شرکت کردند و در بین کارگردانان شرکت کننده امیرمحمد آقایی نوجوان ۱۳ ساله مهریزی به عنوان کارگردان نوجوان جشنواره محسوب می‌شود.
غیاثی ندوشن گفت: طرح هشت قدم یکی از برنامه‌های موفق جشنواره سال قبل که طرح آموزشی و تخصصی جشنواره دهم بود و طی آن هفت برنامه مختلف آموزشی اجرا شد و برگزاری جشنواره نیز برنامه هشتم این طرح بود که این طرح در کشور نیز مورد توجه قرار گرفت و کارکرد تخصصی داشت.
وی ادامه داد: امسال نیز این طرح با عنوان طریق‌الرضا و باب‌های مختلف اجرا خواهد شد که این طرح روز گذشته آغاز شده و شامل کارگاه فیلمنامه نویسی، اکران فیلم، مستندسازی و بازیگری، زیباشناسی صدا و نمایش فیلم‌های دوره گذشته می‌باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در این طرح نمایش فیلم‌های تولید شده توسط هنرمندان یزدی در دوره‌های گذشته به مدت چها روز اکران و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
اکران فیلم‌های جشنواره رضوی در شهرستان‌های استان
دبیر یازدهمین جشنواره ملی «فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی» در یزد همچنین از اکران فیلم‌های جشنواره در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: فیلم‌های جشنواره همچون سال قبل در شهرستا‌ن‌های استان اکران خواهد شد.
وی با اشاره به اعضای هیات انتخاب نیز اظهار کرد: اعضای هیئت انتخاب بخش داستانی جشنواره رقیه توکلی، طیبه فلکیان و مسعود امینی تیرانی هستند که هر سه از کارگردانان شناخته شده در عرصه فیلم کوتاه هستند.
وی افزود: اعضای هیئت انتخاب بخش مستند نیز متشکل از لقمان خالدی، مهدی قربان پور و معین کریم الدینی است که از مستندسازان خوب کشور هستند.
غیاثی ندوشن تصریح کرد: یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی ۱۸ تا ۲۱ مرداد ماه در محل سینما تک یزد برگزار می‌شود.
رقیه توکلی، دبیر تخصصی یازدهمین جشنواره ملی «فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی» در یزد نیز در این نشست حضور فیلمسازان مجرب از کشور را از دستاوردهای این جشنواره برشمرد و اظهار کرد: چند فیلم شرکت کننده در جشنواره سال گذشته برای اولین بار توانستند  رتبه بیاورند که باعث تشویق جوانان و شرکت در جشنواره‌ها‌ی مختلف می‌شود که درخشش استان را به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: همچنین برگزاری جشنواره در استان باعث تشویق جوانان بویژه بانوان یزدی خواهد شد که  نقش مهمی در بروز استعدادهای فعالان این عرصه و معرفی به کشور دارد.
منبع: ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..