از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛

صدور ۴۸ موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری جدید در یزد

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از صدور ۴۸ فقره موافقت اصولی در استان یزد، برای ایجاد و ساخت تأسیسات گردشگری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

«محمد میرشمسی» ضمن اشاره به صدور ۴۸ فقره موافقت اصولی ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان در سه‌ماهه گذشته از سال جاری، گفت: این موافقت‌ها با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۴۹۵۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی صادر شده است.

وی افزود: موافقت اصولی‌های صادرشده در قالب احداث هتل، مجتمع گردشگری، مرکز تفریحی، سرگرمی، سفره‌خانه سنتی و اقامتگاه بوم گردی در سطح استان است که در صورت ایجاد و تکمیل این واحدها، زمینه اشتغال برای ۴۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

میرشمسی با اشاره به ابطال دو فقره موافقت اصولی طی این مدت، اظهار کرد: به دلیل عدم ارائه مدارک و مستندات لازم نظیر نقشه‌های معماری و اجرایی، عدم پیگیری لازم بابت اخذ دیگر مجوزهای لازم نظیر پروانه ساختمانی، تغییر کاربری و تجهیز کارگاه پس از صدور اخطاریه و مهلت مصوب و با رویکرد ایجاد فرصت و ظرفیت‌سازی مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران و متقاضیان واجد شرایط، این مجوزها لغو و ابطال شد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: موافقت اصولی صادره جهت ایجاد تأسیسات گردشگری، دارای مهلت یک‌ساله است که این مهلت حداکثر یک‌مرتبه به مدت شش ماه قابل تمدید است و پس‌ازآن در صورت پیگیری و انجام مراحل ابلاغی نسبت به صدور مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل اقدام خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..