امام جمعه بخش مرکزی یزد:

ساماندهی اتباع غیرایرانی در اولویت نهادهای موثر قرار گیرد

امام جمعه بخش مرکزی یزد بر لزوم ساماندهی اتباع غیرایرانی در یزد تاکید کرد و گفت: ساماندهی اتباع غیرایرانی دراولویت نهادهای موثر قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی، ضمن دعوت عموم جامعه به آرامش و تاکید بر قانون محوری برای تحقق عدالت؛ قتل جوانی که اخیرا در یزد اتفاق افتاد را محکوم می کنیم و خوستار اشد رسیدگی کامل به ابعاد مختلف این موضوع و اشد مجازات برای قاتلان را خواستاریم و لازم به توجه است که نباید جواب بی قانونی را با بی قانونی داد و هرج و مرج ایجاد کرد و در هیچ تاریخ و ملتی هرج و مرج و فاصله گرفتن از قانون نتوانسته است جوابگو و موثر باشد.

وی عنوان کرد: اگر کسی کار خلافی انجام می‌دهد باید با قانون و ظرفیت‌های قانونی در مقابل آن ایستاد و از مسئولان می خواهیم به طور جدی نسبت به ساماندهی اتباع غیرایرانی اقداماتی موثر، پایدار و کارآمد انجام دهند.

مدرسی بیان کرد: یکی از این راه‌ها بحث کفالت است، البته دولت اقداماتی را با شناسایی اتباع غیرایرانی انجام داده و کار بسیار خوبی است، ولی شناسایی کافی نیست بلکه باید حتما کفالت و آن هم به نحوی که در بعضی از کشورها همسایه و سایر الگوهای موفق در این زمینه ما مطرح است در کشور ما نیز جریان پیدا کند و در این زمینه اگر قانون نقصی دارد مجلس و به ویژه نمایندگان استان یزد باید در این زمینه ورود پیدا کنند و علاوه بر تکمیل قانون کفالت سایر قوانین مرتبط نیز برای سر و سامان بخشیدن به این موضوع بررسی، تکمیل و ارتقا یابند تا در سایه پشتوانه قانونی ورود به این موضوع تا تحقق نتایج کافی امکان پذیر باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: به صورت کلی اگر در مقام اجرا ضعیف هستیم باید ضعف در مقام اجرا را برطرف کرد و اگر نیرو در این زمینه کم داریم باید با موسسات خصوصی و سازمان های مردم نهاد از سوی دولت ارتباط برقرار شود و زمینه های انجام کفالت به شکل کامل فراهم کند.

مدرسی با اشاره به قتل جوان یزدی به دست یکی از اتباع افغانستانی، به بازماندگان و دوستان این جوان ورزشکار به ویژه جامعه ورزشی یزد تسلیت گفت و بیان کرد: برای همگان صبر و اجر آرزو دارم و از همه نیروهای قانون گذار، اجرایی، امنیتی و قضایی می خواهیم بحث ساماندهی اتباع غیرایرانی را در اولویت قرار داده و موضوع کفالت و سایر طرح‌ها و پیشنهادات موثر در این زمینه را جدی بگیرند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..