معاون جوانان استان یزد خبر داد

ارائه رایگان آموزش‌های پیش از ازدواج همزمان با هفته ازدواج

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: همزمان با آغاز هفته ازدواج دوره‌های آموزشی ۱۶ ساعته آموزش‌های پیش از ازدواج با موضوع «ازدواج و خانواده» به صورت رایگان در سراسر استان برگزار می‌شود.

«مهدیه جمشیدی» در این باره اظهار کرد: برگزاری این کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری برای عموم جوانان، زمینه آگاه سازی و کمک به شکل گیری ازدواج های موفق و پایدار را ایجاد می‌کند.

وی افزود: این دوره‌ی ۱۶ ساعته با حضور کارشناسان، مجریان و مدرسین کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج در کلیه‌ی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و فراگیران پس از گذراندن ۱۶ ساعت آموزشی مذکور، می‌توانند گواهینامه پایان دوره آموزشی را دریافت کنند.

معاون امور جوانان استان نهادینه‌سازی آموزش پیش از ازدواج به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، افزایش دانش و بینش جوانان در آستانه ازدواج در امر انتخاب همسر مناسب، کمک به فرآیند تصمیم‌گیری جوانان در آستانه ازدواج را برخی از اهداف مورد نظر در برگزاری این نشست‌ها برشمرد.

وی اظهار کرد: مخاطبان این طرح، جوانان مجرد با اولویت گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال اعم از دانش‌آموزان متوسطه دوم، ورزشکاران، جوانان عضو هلال احمر، اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه، نخبگان جوان، بسیجیان، سربازان، کارگران و جوانان شاغل در صنوف مختلف (مشاغل آزاد) هستند.

جمشیدی در ادامه آشنایی با مهارت‌های خودشناسی، انتخاب همسر و معیارهای آن، آشنایی با مبانی ، فلسفه و کارکرد ازدواج (ازدواج و سلامت روان، ازدواج و سلامت جسم، ازدواج وسلامت معنوی، ازدواج و سلامت اجتماعی)، پیامدهای تأخیر در ازدواج، راهکارهای تسهیل موانع ازدواج، اشرافیت و تجمل گرایی، مظاهر فرهنگ غرب،آسیب‌های قبل از ازدواج، آموزش خویشتن‌داری در روابط پیش از ازدواج و آسیب‌های روابط دختر و پسر را از سرفصل های مطرح شده در این نشست ها عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، متقاضیان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند از طریق هماهنگی با ادارات ورزش و جوانان در شهرستانها و از طریق مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در مرکز استان یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۲۴۵۸۵۸ تماس گرفته یا به آدرس www.yaza.msy.gov.ir مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..