آزادی ۴۰ محکوم زندان یزد همزمان با هفته قوه قضاییه

همزمان با هفته قوه قضاییه طی آیینی، تعداد ۴۰ زندانی از زندان مرکزی یزد آزاد شدند که از این تعداد هفت محکوم مالی جرائم غیر عمد بودند که با کمک نیکوکاران و ستاد دیه استان به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

«غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری یزد در این مراسم که به میزبانی زورخانه مالک اشتر زندان مرکزی یزد برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند ستاد دیه استان و همت خیرین برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به نقل قول از پدر بزرگوار خود بیان میفرمایند که هر کسی که بنده ی مومنی را آزاد بکند خداوند در مقابل هر عضوی از اعضای او برایش آزادی عضوی از بدن او را در برابر آتش جهنم آزاد خواهد کرد.

وی گفت: امروز شاهد آزادی ۴۰ زندانی از زندان هستیم که از این تعداد هفت نفر محکوم مالی جرائم غیر عمد هستند که افراد مستحقی هستند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندانها به سر می‌برند و بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم کرده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آنها را از زندان فراهم می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۹۹۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۲۵۴ میلیون تومان توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۷۳۶ میلیون به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هفت نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

دهشیری در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان و اعضاء شورای حل اختلاف مستقر در زندان در خصوص اخذ گذشت ازشکات پرونده‌ها، گفت: از این تعداد آزادی تعداد چهار محکوم پرداخت نفقه، تعداد دو محکوم مالی و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان از زندان آزاد شدند.

«رضا مقبلی» مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد نیز در ابتدا این مراسم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گفت: امروز شاهد آزادی ۴۰ زندانی هستیم که از این تعداد ۷ نفر با کمک ستاد دیه استان، تعداد ۳ نفر با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، تعداد ۸ نفر با کمک خیر نیک اندیش یزدی و تعداد ۲۲ نفر نیز به همت دادسرا و به صورت آزادی پایان حبس از زندان آزاد خواهند شد.

مقبلی در ادامه از اجرای طرح تفکیک و طبقه بندی زندان یزد برای اولین بار خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از امروز کلیه متهمین و محکومین جدا خواهند شد.

مدیر کل زندانها در پایان ضمن تقدیر از خیرین استان یزد به دلیل کمک در راستای حبس زدایی و آزادی زندانیان جرائم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شدند که با این ۷ نفر محکوم که امروز از زندان آزاد می‌شوند، این تعداد به ۳۷ نفر افزایش خواهد یافت و با برنامه ریزی های صورت گرفته و پیگیری های کارکنان ستاد دیه استان روز به روز شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ انجام ورزش باستانی و تقدیر از خیر «رضا مباشر» که با فروش فیش حج خود زمینه آزادی سه محکوم را از زندان فراهم کرده بود، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این آیین بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..