اطاله دادرسی، زخمی کهنه بر قامت دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان یزد: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار فقره از پرونده‌های موجودی استان رسیدگی شده است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در دیدار مسئولان عالی قضائی استان با آیت الله محمدرضا مدرسی از فقهای شورای نگهبان با اشاره به تبعات متعدد اطاله دادرسی برای دستگاه قضا و به دنبال آن برای جامعه گفت: اطاله دادرسی تبعات سیاسی، امنیتی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بسیاری را برای جامعه به همراه دارد.

وی افزود: مجموعه دستگاه قضا و به تبع آن دادگستری کل استان تمام تلاش خود را با کار جهادی برای بهبود روند اطاله دادرسی به کار گرفته اند که ماحصل آن رسیدگی به تمام پرونده‌های ورودی در سال گذشته و همچنین رسیدگی و عملکرد کاهش۱۰هزار پرونده موجودی معادل ۲۳ درصد است.

دهشیری تصریح کرد: کاهش متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها به میزان ۱۸ درصد یعنی ۹۳ روز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش اطاله دادرسی است. ماحصل تمام این تلاش‌ها رسیدن موجودی پرونده‌های استان به کمترین میزان ممکن در ۱۰ سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به پیشتاز بودن استان یزد در حوزه حل اختلاف از طریق صلح و سازش اظهار داشت: شورای حل اختلاف استان در حال حاضر در جایگاه دوم کشور از حیث نرخ مصالحه ۵۳/۶ درصد قرار دارد.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید و صنعت و تحقق منویات مقام معظم رهبری، پنج واحد تولیدی پس از چند سال تعطیلی به چرخه تولید برگشت.

وی با بیان اینکه قطعا با آنچه شایسته مردم باشد فاصله داریم، ادامه داد: با برگزاری جلسات ملاقات مردمی حضور مسئولان قضایی در مساجد و شهرستان‌ها و شنیدن حرف مردم به دنبال کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی با اموزش و اگاه سازی و ارتقای اعتماد عمومی به نظام قضایی هستیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..