استاندار یزد:

استان یزد رتبه اول کشور در زمینه تعداد تخت بیمارستانی را دارد / ۴۵ درصد بیماران بیمارستانهای یزد غیر بومی هستند

استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد رتبه اول کشور در زمینه تعداد تخت بیمارستانی را دارد، گفت: ۴۵ درصد بیماران بیمارستانهای یزد غیر بومی هستند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در نخستین نشست علمی بیماریهای مشترک انسان و دام استان یزد، اظهار داشت: زمانی که بحث توسعه به میان می‌آید، مهمترین عامل در این زمینه انسان است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه، بحث توسعه پایدار مطرح است گفت: در زمینه توسعه پایدار هم توسعه بر مبنای علم، دانش و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود و خلق ظرفیت‌های جدید مطرح می‌شود.

استاندار یزد گفت: در ارتباط با انسان همیشه دو مسئله مهم سلامت و دانایی مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که انسان بدون سلامت کارایی ندارد و انسان بدون دانش هم بر روند توسعه نقشی ایفا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۵ درصد از بیماران بیمارستانهای یزد از استانهای همجوار هستند، بیان کرد: بهداشت و درمان استان یزد در کشور جایگاه خوبی دارد و از لحاظ تخت بیمارستانی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه در زمینه سلامت کارهای گسترده‌ای باید انجام شود، گفت: انسانی که به عوامل بیماری‌زا آگاه نباشد زودتر در معرض بیماری قرار می‌گرد و اگر آگاهی‌ها افزایش پیدا کرده و اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد، مردم کمتر دچار این بیماریها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد پیشگیری در وزارت بهداشت بر درمان غلبه کرده است، گفت: درمان برخورد انفعالی با بیماری است ولی پیشگیری برخورد هجومی با بیماری‌هاست و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استاندار یزد تصریح کرد: همایش‌هایی هم که تا به الان در زمینه دانش پزشکی در کشور و در استان یزد انجام شده بیشتر با رویکرد پیشگیری است و به این موضوع می‌پردازند که چه کاری انجام دهیم تا بیمار نشویم.

میرمحمدی با اشاره به اهمیت پیشگیری در زمینه ابتلا به بیماریهای مشترک انسان و دام، گفت: استان یزد یکی از مراکز تولید گوشت گوسفند، گاو  مرغ است و با توجه به ضرورت انتقال محصولات تولید شده، در صورتی که اقدامات لازم انجام نشود، شاهد بیماریها و مشکلات زیادی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه گیاه پزشکی در استان یزد اقدامات گسترده‌ای در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه با اقداماتی که توسط وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده، مردم نسبت به بیماریها و پیشگری از آن حساسیت بالایی پیدا کرده‌اند.

استاندار یزد افزود: متاسفانه در مقابل این اقدامات، ما با افرادی روبرو هستیم که نه تنها به سلامت مردم توجهی ندارند بلکه با خودخواهی و سودحویی خود، اقدام به بیمار کردن مردم برای دستیابی به منافع خود می‌کنند.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..