اختصاص مشوق‌های مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان

نشست نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با حضور مسئولان، روسای دانشگاه‌ها و تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، دبیر این نشست گفت: بسته‌های تشویقی در خصوص مالیات شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده و در پرداخت تسهیلات هم توافقنامه‌ای بین بنیاد برکت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری برای حمایت از حوزه دانش بنیان و پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد منعقد شده است.شاه حسینی با اشاره به مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان افزود: دارا بودن فضای مناسب و مشوق‌های مالیاتی یکی از خواسته‌های این شرکت‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به نقش سازمان صنعت، معدن و تجارت در توسعه شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: یک مدل عملیاتی توسط سازمان صمت پیشنهاد و مقرر شد طرح کاملتر در جلسه بعدی ستاد ارائه شود.

دبیر نشست نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، نقش صدا و سیما را در معرفی حوزه دانش بنیان بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: بیان مسائل و مشکلات و فرهنگ سازی می‌تواند در رسانه ملی نقش تاثیرگذاری در پیشبرد این حوزه داشته باشد.

شاه حسینی تصریح کرد: جلسات متعددی از ابتدای سال در حوزه فناوری و دانش بنیان با موضوع بورسیه شغلی، نقش صنعت در حوزه دانش بنیان، مسئولیت دانشگاه‌ها در حوزه دانش بنیان، مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مالیات، تسهیلات و اشتغال برگزار و تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..