برای نخستین بار در کشور:

بهره‌برداری از دستگاه تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی بدن در یزد

نخستین تجهیزات تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی تمام بدن با عنوان فنیEOS برای نخستین بار در کشور، در بیمارستان شهید صدوقی یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «سید محمدجلیل ابریشم» استادیار دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ظرفیت انسانی و علمی حوزه پزشکی و درمانی استان یزد، ‌اظهار کرد: به‌روز رسانی تجهیزات درمانی و تشخیصی لازمه ارائه خدمات بهتر و بیشتر به متقاضیان حوزه بهداشتی و درمانی است.

وی ارائه خدمات به بیماران غیر بومی در استان یزد را از نشانه‌های ظرفیت پزشکی این استان دانست و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور بیمارستان شهید صدوقی یزد، مجهز به دستگاه تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی تمام بدن شده است.

ابریشم پیرامون قابلیت‌های منحصر بفرد دستگاه تصویربرداری چند بعدی تمام بدن، گفت: این دستگاه قابلیت تصویربرداری از نیم رخ و تمام رخ بدن به طور هم‌زمان به‌صورت دو بعدی و سه بعدی و تنها در یک کلیشه را دارد.

وی در مورد شدت یا دوز اشعه در تصویربرداری با این دستگاه ادامه داد: شدت اشعه دستگاه تصویربرداری چند بعدی، ۹۰ درصد کمتر از رادیو گرافی و ۵۰۰ تا هزار مرتبه کمتر از سی‌تی‌اسکن است.

وی توانایی تصویربرداری به صورت نشسته،‌ ایستاده و متناسب با شرایط جسمی بیمار را از دیگر قابلیت‌های دستگاه تصویربرداری چند بعدی بیمارستان شهید صدوقی یزد دانست و گفت: دستگاه پیشرفته EOS تصویر را در اندازه واقعی ارائه و برخلاف عکس‌های ثبت شده از سایر دستگاه‌ها، نیازی به بزرگنمایی تصاویر ندارد.

این متخصص ارتوپدی افزود: دستگاه تصویربرداری چند بعدی بدن انسان با عنوان فنی EOS ، مجهز به سیستم میکرودز است، که با یک دهم میزان اشعه تصویربرداری از بزرگسالان نسبت به تصویربرداری از اطفال و کودکان اقدام می‌کند.

براساس این گزارش، مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از دستگاه EOS چهارشنبه ۲۳ تیرماه در سالن آمفی تئاتر دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی برگزار می‌شود.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..