معاون استاندار یزد:

دانش آموزان باید نسبت به اعتیاد متنفر شوند/مستند شهید زارعی ساخته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار کرد: باید در حوزه آموزش و پرورش و مدارس موضوع آموزش مورد تاکید قرار گیرد و تنفر نسبت به مواد مخدر در دانش‌آموزان و حتی کودکان ایجاد شود.

«علی اکبر عزیزی»  در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن کوثر استاندای یزد برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت ستوان‌دوم «جواد زارعی» و آرزوی شکیبایی برای خانواده این شهید والامقام، موضوع مواد مخدر و اعتیاد را یکی از پنج آسیب اجتماعی جدی استان یزد برشمرد و گفت: البته چهار آسیب دیگر نیز با همین مواد مخدر در ارتباط است.

وی افزود: تنها راه مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از اعتیاد، اهتمام به مبحث پیشگیری است بنابراین ضرورت دارد تا شورای مبارزه با مواد مخدر در طول سال برای پیشگیری از اعتیاد، برنامه داشته باشد.

اجرای ۳۷ عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مصوبات شورا در این جلسه ابراز کرد: با توجه به درپیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر، ۳۷ عنوان برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده که مهمترین آنها غبارروبی گلزار مطهر شهدا به ویژه شهدای مبارزه با مواد مخدر، برگزاری همایش دوچرخه سواری، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه با هدف ارائه مشاوره در راستای پیشگیری و ترک اعتیاد، سخنرانی استاندار محترم پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان، برگزاری نمایشگاه سیار آشنایی با باورهای غلط در خصوص اعتیاد و برگزاری جشنواره بزرگ «نه به اعتیاد» است.

وی ادامه داد: باید در حوزه آموزش و پرورش و مدارس موضوع آموزش مورد تاکید قرار گیرد و ایجاد تنفر نسبت به مواد مخدر در دانش‌آموزان و حتی کودکان انجام شود بنابراین تاکید می شود برای سال تحصیلی جدید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

عزیزی تولید محتواهای مناسب سمعی و بصری در حوزه مبارزه با مواد مخدر را از موکدات دیگر این جلسه عنوان و ابراز کرد: این تولیدات می‌‍تواند در اختیار صدا و سیما و سایر رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه‌های فعال در فضای مجازی قرار گیرد تا عاملی موثر در ایجاد پیشگیری و بازدارندگی نسبت به اعتیاد به موادمخدر ایجاد کند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر استان برجسته سازی مشکلات پس از اعتیاد را گامی ارزشمند در جهت ایجاد تنفر نسبت به مواد مخدر در سطح جامعه دانست.

معاون استاندار در پایان نیز بر تولید مستند شهید زارعی تاکید و ابراز کرد: شهید زارعی یکی از افراد فعال در این حوزه بود که زندگی، نحوه مبارزه و شجاعت وی در این زمینه مثال زدنی است و ساخت این مستند می‌تواند ضمن آشنایی مردم با این بزرگوار، الگویی مناسب را به تلاشگران این عرصه باشد.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..