میانگین مالیات دریافت شده در یزد ۵۴۰ هزار تومان

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: در سال جاری میانگین مالیات دریافت شده از مشاغل بالغ بر ۵۴۰ هزار تومان بوده است.

 سیدرضا نوربخش در نشستی خبری با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر اظهارنامه مالیاتی تنظیم کردند، اظهار داشت: آمار اظهارنامه های مالیاتی در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

وی عنوان کرد: هر سال در تیرماه اظهارنامه‌های مالیاتی تکمیل شده و در اختیار اداره مالیات قرار می‌گیرد و امسال ۴۶ هزار و ۷۵۴ مورد اظهارنامه مالیاتی به ادارات مالیات استان یزد تسلیم شد.

نوربخش همچنین با اشاره به مالیات‌های دریافت شده در طول سال گذشته خاطرنشان کرد: میانگین مالیات دریافت شده از هر شغل در سال گذشته ۵۳۳ هزار و ۸۰۰  تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تصریح کرد: این رقم در سال جاری به  540 هزار و ۲۴۸ تومان رسیده است بنابراین امسال هم در زمینه دریافت مالیات و هم در زمینه اظهارنامه‌های مالیاتی شاهد افزایش بوده‌ایم.

نوربخش در مورد مالیات‌های وصول شده نیز خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان یزد وصول شده و تقریبا ۱۰۰ درصد ملیات‌ها وصول شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قوانین جدید مالیاتی تصریح کرد: یکی از قوانین جدید مربوط به معافیت مالیاتی از صادرات غیرنفتی است، به نحوی که در حال حاضر صادرات غیرنفتی اکنون از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار است.

نوربخش در این نشست همچنین به بیان و تشریح برخی تخلف‌های مالیاتی صورت گرفته پرداخت و بیان کرد: برخی قوانین برای مردم روشن و شفاف نیست و نا آگاهی مردم سبب متضرر شدن آنها می‌شود، به عنوان نمونه مشاغل معاف از مالیات در بسیاری موارد به دلیل اینکه اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی نمی‌کنند، نه تنها معاف نمی‌شوند بلکه مشمول برخی جرائم نیز می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تصریح کرد: برخی تخلف‌ها نظیر اختفای فعالیت‌های اقتصادی، فرار مالیاتی، دریافت تسهیلات بانکی با فاکتورهای غیرواقعی و … نیز از آن جمله است.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..