معاون وزیر آموزش و پرورش:

آیین نامه جدید پیش دبستانی به زودی به همه استان‌ها ابلاغ می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آیین نامه جدید پیش دبستانی گفت: آیین نامه جدید به زودی به تمام استانها ابلاغ می شود.

به گزارش یزدی نیوز مهدی علی‌اکبر زاده،  در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی اظهار داشت: این دوره اصل و زیربنای کار در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نقایصی که در برنامه‌های دوره پیش دبستانی وجود داشت، افزود: آیین نامه جدیدی برای این دوره تدوین شده که به زودی به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها، متخصصان، صاحبان اندیشه، اولیا و مربیان است، عنوان کرد: اگر به دنبال پیشرفت این نهاد موثر در تمامی ابعاد معنوی و مادی هستیم، این مشارکت الزامی و اجتناب ناپذیر است.

کمبود فضای آموزشی مهمترین چالش آموزش و پرورش استان یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی استان یزد بیان کرد: یزد به دلایل جغرافیایی توانسته اصالت خود را حفظ کند و به خوبی می‌توان ریشه‌های فرهنگ اصیل ایرانی را در میان یزدیها مشاهد کرد.

محمدکاظم رحیمی نژاد عنوان کرد: یزد در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای تغییر و نجات و هدایت کشور به سمت تعالی، می‌تواند به عنوان الگو و طریقه مواجهه آن می‌تواند به سایر استان‌ها تعمیم داده شود و این موفقیت ریشه در معنویت، تعقل و تدین مردم یزد دارد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: کمبود فضای آموزشی یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش استان یزد است و تلاش شده با تبیین فرهنگ خیری و اجرای طرح‌های مشارکتی برای افراد مختلف جامعه برای مشارکت در ساخت مدرسه، این چالش را از سر بگذرانیم.

رحیمی نژاد در این راستا خواستار تخصیص به موقع اعتبارات دولتی به پروژه‌های مشارکتی خیری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مورد وضعیت آموزش پیش دبستانی در استان یزد نیز بیان کرد: در حوزه پیش دبستانی در استان با وجود شیوع بیماری کرونا در دو سال تحصیلی گذشته، توانستیم ۸۵ درصد دانش‌آموزان هدف را تحت پوشش قرار دهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..