پوستر نخستین جشنواره‌ دانشجویی فیلم کوتاه هنر فردا رونمایی شد

پوستر نخستین جشنواره فیلم کوتاه که در بخش‌های داستانی، مستند و انیمیشن به همت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا در استان یزد برگزار خواهد شد، رونمایی شد.

براساس مقررات تعیین شده برای این جشنواره، شرط اصلی پذیرش در جشنواره فیلم کوتاه هنر فردا، تولید فیلم توسط دانشجو است و موضوع فیلم در هر بخش آزاد است.

حداکثر زمان فیلم داستانی ۳۰ دقیقه و برای فیلم مستند ۲۰ دقیقه اعلام شده و دانشجویان تمام رشته‌ها می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

سال تولید فیلم‌ باید از ۱۳۹۵ تاکنون باشد و آثار ارسالی فقط باید به‌ شکل فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند.

همچنین برای دریافت و تکمیل فرم ثبت‌نام باید به دبیرخانه جشنواره (واحد امور فرهنگی دانشگاه) به آدرس یزد، خیابان امام خمینی (ره)، سه راه فهادان، مجموعه تاریخی فرهنگی سعادت نساجان، مراجعه شود.

بنا بر فراخوان اعلام شده؛ فیلم‌سازانی که آثارشان به بخش مسابقه راه پیدا می‌کند، می‌بایست حداکثر تا ۵ روز کاری بعد از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان، نسخه اصلی فیلم را طبق شرایط فنی اعلام شده در بند زیر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و تأخیر در ارسال اثر، منجر به حذف از سوی دبیرخانه می‌شود.

ضمن اینکه آثار بایستی در یکی از فرمت‌های Full HD . HDV و فقط با مشخصه‌های فریم ریت‌های ۲۵p_24p یا i50 و حداقل حجم ۷۵۰mb و حداکثر ۴gb به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.

گفتنی است؛ آثاری که در بخش مسابقه پذیرفته می‌شوند، گواهی شرکت در جشنواره را دریافت خواهند کرد.

ثبت‌نام و ارسال آثار ۲۸ خرداد ماه و پایان ثبت‌نام و دریافت آثار ۲۰ تیر ماه اعلام شده است. اعلام فیلم‌های راه یافته به مرحله اصلی مسابقه ۲۹ تیر ماه و زمان برگزاری جشنواره نیز ۲ تا ۵ مرداد ماه است و اختتامیه جشنواره‌ هم پنجم مرداد ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

یادآور می شود؛ جوایز جشنواره شامل تندیس، لوح‌ تقدیر و جایزه نقدی به بهترین فیلم در بخش داستانی؛ تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهترین فیلم در بخش مستند؛ تندیس، لوح تقدیر و جایزه به بهترین فیلم از نگاه مردم؛ جایزه ویژه هیأت داوران به بهترین ایده و خلاقیت در فیلم داستانی و مستند؛ تندیس و لوح تقدیر به بهترین کارگردان در بخش داستانی و نیز تندیس و لوح تقدیر به بهترین کارگردان در بخش مستند خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..