ارائه‌ مدل چهار وجهی اقتصاد مقاومتی در صنعت یزد

به گزارش یزدی نیوزدبیر جشنواره صنایع برتر یزد گفت: اقتصاد مقاومتی در صنعت و تولید استان در قالب یک مدل چهار وجهی، برای تحقق اهداف آن ارائه خواهد شد.

محمدرضا نوری در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: جشنواره صنایع برتر و نمایشگاه جنبی آن رویکردی متفاوت با سایر نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها دارد که اقتصاد مقاومتی در صنعت و تولید استان را در قالب یک مدل چهار وجهی، برای تحقق اهداف آن ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: در این جشنواره با ارزیابی صنایع استانی ضمن شناخت توانایی‌ها و دستاوردها در حوزه اقتصاد مقاومتی، جایگاه هرکدام از این واحد‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی با توجه به بندهای ۲۴ گانه آن مشخص خواهد شد.

نوری اضافه کرد: پس از شناسایی واحد‌های شاخص در حوزه اقتصاد مقاومتی، نقاط قوت و قابل بهبود همچنین کاستی‌های هر واحد را به همان واحد ابلاغ خواهیم کرد.

دبیر جشنواره صنایع برتر یزد با بیان اینکه این جشنواره از ۲۲ تا ۲۵ تیرماه برگزار خواهد شد عنوان کرد: جشنواره صنایع برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود که افتخار برگزاری آن نصیب استان یزد شده و به صورت پایلوت در یزد برگزار می‌شود تا به سطح کشور تعمیم دهیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در حاشیه برگزاری جشنواره گفت: شرکت در نمایشگاه اختیاری است و هر واحدی که تمایل داشته باشد ضمن معرفی محصولات و دستاوردهای خود در حوزه اقتصاد مقاومتی در جشنواره می‌تواند در این نمایشگاه حضور یابد.

نوری با بیان اینکه تلاش ما بر استفاده از استفاده از ظرفیت دانشگاه و نخبگان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: جشنواره صنایع برتر در تلاش است تا با بهره‌گیری از نخبگان و ظرفیت دانشگاه‌های استان، صنعت استان را به سمتی ببرد که بنیه قوی داشته باشد و با اتکا به مهندسی و توان داخلی رشد کند.

وی افزود: قطعا واحدهای فعالی استان نیز مشکلات و کاستی‌هایی را دارند که حتی در بسیاری از موارد مربوط به شیوه مدیریت واحد است که می‌توانند مشکلات خود را با کلینیک تخصصی صنعت، معدن استان در میان گذاشته و مطابق با شرایط اقتصاد مقاومتی در رفع مشکلات گام بردارند.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..