میزبانی یک ماهه یزد در ۳ برنامه شاخص ملی ورزش همگانی

رئیس هیات ورزشهای همگانی استان یزد از میزبانی سه برنامه شاخص ملی در این رشته ورزشی طی یک ماه اخیر خبر داد.

«امیرعظیم صحت مند» ضمن اشاره به برنامه های ملی فدراسیون ورزشهای همگانی کشور، بیان کرد: پس از همه گیری کرونا با توجه به نبود امکان برگزاری همایشها و برنامه های حضوری هیئت ورزشهای همگانی استان یزد سعی شد با توجه به برنامه های خوب فدراسیون، همایشهای بزرگی در استان تدارک و برگزار شود.

وی در همین راستا به تشریح برنامه شاخص ملی برگزار شده در استان طی خرداد ماه پرداخت و گفت؛ از مهمترین فعالیت های فرهنگی ورزشی ملی که در دوران کرونا به مدت دو سال لغو شده بود و امسال مجددا برگزار شد، برنامه کاروان ولایت بود که استان یزد به عنوان یکی از گذرگاه های سفر امام رضا به خراسان، این افتخار را داشت که میزبان این کاروان باشد.

صحت مند با اشاره به این نکته که در همه شهرهای استان استقبال بسیار خوبی از این کاروان انجام شد، افزود: فراغه، ابرکوه، دهشیر، توران پشت، اسلامیه، تفت، یزد، بافق، بهاباد و خرانق به ترتیب میزبان این کاروان ولائی بودند و با هماهنگی های هیئت همگانی استان و اداره کل ورزش و جوانان و با حضور مسئولان و مدیران، بهترین استقبال از این عزیزان انجام شد.

وی میزبانی جشنواره ملی ورزش پیشکسوتان را یکی دیگر از برنامه های شاخص یزد در خرداد ماه اعلام کرد و افزود: مسابقات ملی پیشکسوتان با پیگیری های هیئت استان و انجمن پیشکسوتان فدراسیون برنامه ریزی شد و با حضور ۱۵ تیم سه نفره از استان های خراسان رضوی، کرمان، چهارمحال بختیار، تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، قزوین، گیلان، همدان، فارس، قم، البرز، سمنان، آذربایجان شرقی و یزد برگزار شد.

وی ادامه داد: پیشکسوتان ورزشی در سه رشته دو همگانی، دارت و فریزبی در ورزشگاه شهید نصیری یزد به رقابت با یکدیگر پرداختند و در پایان با معرفی برترین ها، از آنها تقدیر شد.

صحت مند در بخش دیگری از سخنانش برگزاری همایش ملی پیاده روی ایرانیان را از فعالیت های شاخص کشوری برگزار شده به میزبانی یزد ذکر و در این باره خاطرنشان کرد: همایش های پیاده روی خانوادگی در دوران کرونا خیلی کمرنگ شده بود که فدراسیون ورزشهای همگانی با ابتکاری زیبا این همایشهای ملی را برنامه ریزی کرد تا با کم تحرکی گسترده ای که با آن دست به گریبان هستیم مقابله کند.

وی عنوان کرد: از ابتدای برگزاری این همایش ملی که با عنوان یادواره غدیر در حال برگزاری است، شهرهای یزد، بفروئیه از شهرستان میبد و هرات از شهرستان خاتم میزبان همایش بوده اند که سعی شده به بهترین شکل و با همکاری همه ارگان های شهرستانی این همایش ها برگزار شود.

به گفته وی، این همایش در هفته اخیر برای اولین بار در شهر کوچک هرات با حضور بیش از ۳۵۰۰ نفر برگزار شد.

صحت مند در بخش پایانی سخنانش با اشاره به لزوم وجود روحیه تعامل و همدلی بین مسئولان استان، افزود: ما همواره در استان یزد تلاش کردیم با همه ارگان ها و نهادها ارتباط دوجانبه برقرار کنیم تا همه اقشار جامعه بتوانند از خدمات ورزش همگانی برخوردار شوند که امیدوارم در ادامه راه این همدلی ها بیشتر شود و بتوانیم قدمی در بهبود سلامت شهروندان یزدی برداریم و سال ۱۴۰۱ سالی پربار برای ورزش همگانی استان باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..