قابل توجه یزدیها:

استان یزد در یک ماه آینده، روزهای گرمی را سپری خواهد کرد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد اعلام کرد: این استان از نیمه تیر تا نیمه مرداد ماه، روزهای گرمی را سپری خواهد کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا شیرغلامی  به ایرنا گفت: طبق پیش بینی های فصلی، روزهای گرمی در مدت زمان باقی مانده فصل تابستان و بویژه یک ماه آینده در انتظار استان یزد است و دمای هوا تقریبا یک درجه گرمتر از میانگین بلند مدت خواهد بود.
به گفته وی از سوی دیگر با توجه به الگوهای جوی، انتطار می رود بارش پاییز امسال با تاخیر آغاز شود و میانگین بارش هم کمتر از نرمال باشد.
وی اظهار داشـت: با توجه به اینکه در سال زراعی ۹۴ – ۹۵ بیشترین کاهش بارندگی در کشور با ۴۵ درصد کاهش مربوط به استان یزد است، شهروندان یزدی باید برای جلوگیری از کمبود آب، صرفه جویی در مصرف این مایع حیاتی را در برنامه خود قرار دهند.
شیرغلامی در ادامه از افزایش دمای هوا، امروز و فردا در استان یزد خبر داد و گفت: دمای دیروز هوا در شهر یزد ۴۲ بوده که امروز به ۴۳ و فردا به ۴۴ می رسد ضمن آنکه در بافق نیز دیروز دمای ۴۴ به ثبت رسید که امروز به ۴۶ خواهد رسید.
این کارشناس اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته جاری با شمالی شدن جریانات، از شدت گرما کاسته می شود و دما تا پنج درجه کاهش خواهد یافت.
به گفته وی دمای هوا در اغلب نقاط این استان در دو هفته گذشته بالای ۴۰ درجه بوده که در روزهای پایانی همین هفته به زیر ۴۰ می رسد.
این کارشناس همچنین از وزش باد نسبتا شدید و احتمال گرد و خاک از امروز تا چهارشنبه در استان خبر داد.
بارش سالانه باران در استان خشک و نیمه خشک یزد بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلیمتر اعلام شد.

بخش نظردهی بسته شده است..