بازگشایی یک کارخانه کاشی پس از ۷ سال در استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد: با پیگیری‌های دستگاه قضا یک کارخانه کاشی در استان یزد پس از هفت سال تعطیلی، مجدداً راه اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری در مراسم بازگشایی یک مجتمع تولیدی کاشی و سرامیک در عقدا گفت: با توجه به بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، یکی از وظایف قوه قضائیه، احیای حقوق عامه بیان شده که یکی از جلوه‌های احیای حقوق عامه، حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: در همین راستا و در آستانه هفته قوه قضائیه، این کارخانه که به دلیل اختلاف شدید مدیران و سهام داران و فشار طلبکاران از سال ۹۳ تاکنون تعطیل و ۲۰۰ کارگر نیز بیکار شده بودند با ورود سرمایه گذار جدید و مدیران این شرکت و تلاش دستگاه قضایی مجددا به چرخه تولید بازگشت و امروز بازگشایی شد و خط تولید با دستان امام جمعه شهرستان اردکان آغاز به کار کرد.

دهشیری تصریح کرد: با وجود تشکیل ۲۰۰ پرونده در دادگستری استان و همچنین فشار طلبکاران که دو بانک، عمده طلبکاران کارخانه بوده اند به همت حوزه قضائی بخش عقدا و به ویژه شواری حل اختلاف این بخش امروز، این واحد تولیدی به چرخه اقتصاد و صنعت و تولید کشور بازگشت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته بدهی حداقل ۱۰۰ نفر از بدهکاران پرداخت و تفاهم‌های لازم با بانک‌های عامل صورت گرفت و همچنین با صلح و سازش ایجاد شده از تشکیل ۱۰۰ پرونده دیگر در دستگاه قضا پیشگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: با حمایت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد، خط اول تولید این کارخانه با ظرفیت اسمی سه میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک به تولید بازگشت و تا پایان سال با راه اندازی خط دوم کارخانه و جذب نیروی کار جدید، ظرفیت اسمی کارخانه که تولید پنح میلیون مترمکعب است، محقق خواهد شد.

دهشیری گفت: از آثار و برکت مداخله دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف، ضمن ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر و حمایت از تولید در سال مسمی به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، سرمایه ۸۰ سهامدار حفظ و از انحلال کارخانه نیز جلوگیری شد و مهمتر از همه این مباحث مادی، اختلاف و گسست عاطفی و انسانی ایجاد شده بین سهامداران و مدیران ترمیم گردید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..