سرپرست بهزیستی یزد:

نگاه خالی از محبّت در بهزیستی جایز نیست

سرپرست بهزیستی استان یزد نگاه خالی از محبّت یا قصور در ارائه‌ی خدمات به جامعه‌ی هدف در بهزیستی را جایز ندانست.

«رضا ابهت» در آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان یزد گفت: رسیدگی به امورات قشری بر عهده ما گذاشته شده است که خاص ترین بندگان خداوند هستند و جایگاه و منزلت والایی دارند.

وی با اشاره به شرح وظایف بهزیستی گفت: مجموعه ی بهزیستی کم بضاعت با شرح وظایف گسترده است و بهترین کارها با خیر جمعی در این سازمان انجام می شود.

ابهت جمعیت حدود ۳۰ هزار نفری معلولان تحت پوشش بهزیستی استان را یادآور شد و گفت: رسیدگی به امور مسکن، اشتغال، معیشت، آموزش و درمان این قشر بر عهده ی بهزیستی است.

«ابراهیم میرشمسی رئیس پیشین مدیریت بهزیستی شهرستان یزد نیز به ارائه عملکرد این اداره پرداخت و گفت: ۱۰ مرکز جامع و میان د مدت اعتیاد و سرپناه شبانه در تحت مدیریت بهزیستی شهر یزد فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ مرکز مثبت زندگی در سال های اخیر، گفت: ۷۰ مرکز مشاوره و ۱۱۰ موسسه خیریه انتفاعی و غیرانتفاعی تحت نظارت بهزیستی شهرستان یزد هستند.

میرشمسی راه اندازی واحد مددکاری اجتماعی به صورت متمرکز و همچنین بخش تخصصی توانبخشی و ژنتیک را با همکاری بخش غیردولتی در شهرستان یزد را از دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان ذکر کرد.

وی راه اندازی بخش مشاوره حضوری را یادآور شد و گفت: هدایت و جذب صد درصدی تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان طی دو سال متمادی، پوشش کامل غربالگری بینایی و شنوایی کودکان زیر ۶ سال در ایام کرونا، راه اندازی مجمع خیّرین و شورای مشارکت های شهرستان برای نخستین بار از دیگر اقدامات صورت گرفته در بهزیستی شهرستان یزد است.

«محمود آخوندزاده» سرپرست جدید مدیریت بهزیستی شهرستان یزد نیز طی سخنانی گفت: مناسب سازی شهری، اماکن عمومی و وسایل نقلیه عمومی درخواست به حق معلولین از مسئولین است که باید مورد توجّه قرار گیرد.

وی با اشاره به گسترش روزافزون آسیب های اجتماعی در یزد گفت: موقعیت استان و شهرستان به دلیل صنایع و کارخانجات، خشکسالی و مهاجرت؛ تلاقی فرهنگی ایجاد کرده که منجر به افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

آیین تکریم و معارفه ی سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان یزد با حضور نمایندگان مؤسسات و تشکّل های غیردولتی، سرپرست و معاونین بهزیستی استان یزد و جمعی از کارکنان برگزار شد و طی آن «محمود آخوندزاده» به عنوان سرپرست جدید مدیریت بهزیستی شهرستان یزد معرفی و از زحمات «ابراهیم میرشمسی» رئیس پیشین این اداره قدردانی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..