۱۳هزار نفر در یزد در کنکور به رقابت خواهند پرداخت

no-thumbs

نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در یزد، آمار داوطلبان کنکور سراسری ۹۵ در استان یزد را ۱۳هزارو ۴۳۷ نفر اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحسن میرحسینی اظهارداشت : امسال ۱۳هزار و ۴۳۷ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۷هزارو ۷۵۵ نفر داوطلب زن و ۵هزارو ۶۸۲ نفر داوطلب مرد هستند که روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه در ۹ حوزه امتحانی در استان به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد، افزود: در گروه آموزشی علوم تجربی ۵هزار ۵۸۳ نفر، در گروه آموزشی علوم انسانی ۲هزار و ۶۷۶نفر، در گروه آموزشی علوم ریاضی ۲هزارو ۱۷۸ نفر، در گروه آموزشی هنر، یک هزار و ۱۰۷ نفر و در گروه آموزشی زبان یک هزار و ۸۹۳ نفر داوطلب شرکت کرده‌اند.

میرحسینی تصریح کرد : در کنکور امسال تعداد ۹هزارو ۵۴ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه یزد در روزهای تعیین‌شده آزمون خواهند داد.

دکتر میرحسینی در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد گفت: نوبت برگزاری آزمون گروه‌ آموزشی علوم ریاضی و فنی، صبح پنجشنبه ۲۴ تیرماه در ساختمان توحید و پردیس علوم، گروه آموزشی علوم انسانی نیز صبح پنجشنبه در سالن‌های غدیر و فجر و گروه آموزشی هنر عصر پنجشنبه در سالن غدیر است.

وی افزود: نوبت برگزاری گروه آموزشی علوم تجربی صبح جمعه ۲۵ تیرماه در سالن‌های غدیر و فجر و ساختمان‌های توحید و پردیس علوم  و در نهایت گروه آموزشی زبان‌های خارجی عصر جمعه در سالن‌های غدیر و فجر  دانشگاه یزد است.

میرحسینی تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند از روز یکشنبه ۲۰ تیرماه جاری، از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: باجه رفع نقص از روز سه‌شنبه۲۲ تیرماه در محل ساختمان روبه‌روی سالن فجر دانشگاه یزد دایر است و افرادی که کارت‌های ورود به جلسه آنها دچار مشکل شده است، می‌توانند در روز یادشده از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به این مکان مراجعه کنند و یا با شماره ۳۸۲۱۶۰۶۶ تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان باید نیم‌ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند، افزود: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر عکس‌دار برای کلیه داوطلبان الزامی و همراه داشتن تلفن همراه و ماشین‌ حساب در داخل جلسه ممنوع است.

وی تاکید کرد: کلیه داوطلبان در روزهای آزمون از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه به دانشگاه یزد وارد شوند .

به گفته وی سرویس ایاب و ذهاب از درب ورودی برای رساندن داوطلبان به حوزه‌های فرعی آماده خدمت هستند همچنین داوطلبانی که با خودروهای شخصی وارد می‌شوند می‌توانند در پارکینگ‌های حوزه امتحانی مربوطه، خودروهای خود را پارک کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..