سهم ۷۵ درصدی موتور سواران در تصادفات فوتی درون شهری

فرمانده انتظامی استان یزد: بررسی‌های کارشناسان پلیس، نشانگر این است که قریب ۷۵ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری استان، موتورسیکلت سواران هستند.

به گزارش یزدی نیوز، سردار عباسعلی بهدانی فرد در قرارگاه کاهش تصادفات پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در سالجاری ، ۷۵ درصد فوت شدگان در تصادفات درون شهری موتورسیکلت سواران هستند.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت حق تقدم با ۵۲ درصد و عدم توجه به جلو با ۲۸ از مهمترین دلایل تصادفات درون شهری یزد است، افزود: ۷۵ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری در مدت اخیر موتور سواران بوده اند.

فرمانده انتظامی استان یزد، ضمن تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز، ادامه داد: اصلاح هندسی معابر، اقدامات عملیاتی، اطلاع رسانی، آموزش و آگاه سازی مردم در خصوص موضوع ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات بسیار موثر خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان از همکاری و همراهی خوب مردم با پلیس به ویژه در حوزه آمد و شد قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله؛ سرعت مجاز و مطمئنه، حرکت بین خطوط، استفاده از کلاه و کمربند ایمنی و … افزایش انضباط ترافیکی را در استان یزد شاهد باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..