امام جمعه یزد:

دولت انگیزه و پشتوانه فرزندآوری و تشکیل خانواده را در جامعه تقویت کند

امام جمعه یزد، بر ایجاد انگیزه، پشتوانه اقتصادی و ایجاد امید توسط دولت در جامعه به ویژه جوانان تاکید کرد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با جمعی از کنشگران حوزه جمعیت، با اشاره به موضوع فرزندآوری و کاهش جمعیت جوان ایران اظهار کرد: فرزندآوری و تشکیل خانواده نیاز به انگیزه و پشتوانه دارد و باید به زوج های جوان و نسل جدیدی که میخواهند تشکیل خانواده بدهند، به اندازه کافی اطمینان و انگیزه داده شود.

وی افزود: البته روحیه توکل در زوج های جوان کمرنگ شده و نگرانی در مورد مسائل اقتصادی در بین این قشر افزایش یافته و در نتیجه تمایل به فرزندآوری کاهش یافته است.

امام جمعه یزد با تاکید بر ایجاد انگیزه در بین خانواده ها برای فرزندآوری عنوان کرد: این انگیزه می تواند به صورت انگیزه معنوی و با توکل کامل به خدا باشد و یا می تواند به صورت انگیزه مادی باشد.

ناصری تبلیغ و ترویج انگیزه های معنوی را یکی از ارکان مهم ایجاد انگیزه در بین زوج های جوان و خانواده ها دانست و تصریح کرد: توکل و اعتماد به اینکه روزی رسان خداست و همچنین گوش فرا سپردن به فرمان خداوند از نکات مهمی است که باید در همه امور از جمله ازدواج و فرزند آوری به آن توجه و ایمان داشت.

وی اصلاح سبک زندگی، تشویق به فرزندآوری و اطمینان به خانواده ها از نظر اقتصادی را از دیگر موارد مهم در جهت فرزندآوری عنوان کرد و گفت: برای اصلاح جمعیت کشور و رشد جمعیت جوان، باید زوج های جوان را از نظر مادی و اقتصادی حمایت کنیم تا در جهت فرزندآوری نگرانی های اقتصادی برطرف شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان‌ خود افزود: فرزندآوری مسئله بسیاری مهمی است اما نباید از فرزندانی که در پرورشگاه ها و مراکز بهزیستی هستند غافل شد، خانواده ها می توانند با به سرپرستی گرفتن فرزندان بی سرپرست در جهت بخشیدن زندگی دوباره به این افراد و بهبود زندگی آنها موثر باشند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..