امام جمعه یزد:

روحی تازه باید به بخش کشاورزی دمیده شود

امام جمعه یزد، پیشبرد منافع کشور را در ارتباط مستقیم با کشاورزی و استقلال در این زمینه دانست و گفت: باید روحی تازه به بخش کشاورزی دمیده شود و توجه بیشتری به این حوزه داشت.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی یزد، تحول بزرگ در زمینه کشاورزی را موضوعی مهم دانست و اظهار کرد: حرکت در زمینه کشاورزی و تلاش در این راستا، بسیار مهم است و پس از انقلاب اسلامی این جهاد کشاورزی بود که روحی دوباره به کشور بخشید.

وی افزود: توجه دولت به جهاد کشاورزی باید بیش از گذشته باشد و رویه موجود باید تغییر کند زیرا رشته کشاورزی بسیار مورد بی محلی مسئولان دولتی و آموزشی قرار گرفته است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: جهاد کشاورزی با توجه به اینکه با بحث تغذیه افراد جامعه سروکار دارد باید به طور جدی تری مورد توجه دولت قرار بگیرد و با توجه به اینکه محصول کشاورزی در فرایند تولید به مصرف نیاز به تغییرات خاصی در طول فرایند تولید ندارد، نسبت به دیگر تولیدات صنعتی کشور از حسن بیشتری برخوردار است.

ناصری عنوان کرد: بی توجهی دولت و مسئولان به بحث کشاورزی در کشور در زمینه آموزش هم دیده می شود و سیستم آموزشی کشور به گونه ای است که افراد صرفاً مصرف کننده را تربیت می شوند و عدم وجود روح تولید کننده بودن و کمک به کشور در زمینه تولیدات در دانش پژوهان، از ضعف سیستم آموزشی کشور است.

وی بهبود تولیدات کشاورزی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر در زمینه محصولات دامی را نیاز بزرگ کشور دانست و بیان کرد: تشکیل روح تغییر، تفکر و اندیشه ورز در کشاورزی لازمه بهبود شرایط است و مدیریت درست مصرف آب از دیگر نکاتی است که باید در جهت بهبود و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی به آن توجه کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به احیای زمین های کشاورزی و مزارع در روستاها، افزود: احیای زمین های کشاورزی و مزارع خشک شده در روستاها و به روزرسانی سیستم آبیاری در این زمین ها از دیگر اقدامات مهم در مسیر پیشرفت کشاورزی است.

وی، رونق کشاورزی در کشور را اساس پیشرفت آن دانست و تصریح کرد: باید تمام ارگان های دولتی دست به دست هم دهند و توجه بیشتری به بحث کشاورزی کشور داشته باشند تا این مهم در مسیری درست و توسعه دهنده برای کشور قرار بگیرد.

ابوالفضل وکیلی، رئیس جهاد کشاورزی یزد نیز در این دیدار با اشاره با کمبود بودجه و نبود زیرساخت کافی در مسیر تنظیم بازار، اظهار داشت: با وجود تمام سختی ها در مسیر تنظیم بازار و رشد کشاورزی استان، این مهم با تلاش های شبانه روزی مسئولان جهاد کشاورزی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به تامین اقلام ضروری مردم، تنظیم بازار و عرضه و نظارت بر قیمت در طول سال گفت: طبق آمار بدست آمده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی، تولیدات و صادرات در عرصه کشاورزی با تولیدات و صادرات در حوزه صنعت برابر بوده و در بحث علوفه دام و طیور استان یزد به خودکفایی رسیده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..