دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد برگزار می‌شود

دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد در قالب‌های گزاش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیوئی، مستند و پادکست برگزار می‌شود.

سرهنگ «حمید رضا محدث» جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار تخصصی بسیج در نشست خبری این دومین از جشنواره که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر باید معرف رسانه و اصحاب رسانه انقلابی باشد چرا که همین رسانه‌ها می‌توانند در تغییر و توسعه جامعه، نقش‌آفرینی کنند و با جریان‌سازی به ویژه در حوزه‌های اجتماعی، تاثیر عمیقی در آن داشته باشند.

وی با بیان این که رسانه‌ها برای نقش‌آفرینی در تمام عرصه‌ها به ویژه در حوزه جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی امروز دشمنان نیازمند رشد و تعالی دائم هستند و باید مردم را در برابر تیر و ترکش‌های این جنگ با نقش آفرینی خود محافظت کنند.

محدث با تاکید بر این که مهمترین برنامه و تکلیف امروز رسانه‌ها کمک به تحقق امر جهاد تبیین است، از الزامات این مهم را برگزاری نشست‌های تخصصی، تشکیل اتاق های فکر و هیات‌های اندیشه‌ورز، تقویت کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای ذکر کرد.

وی توجه به آموزش و کارگاه‌های تخصص برای ایجاد رقاب سازنده و حمایت‌های شایسته صنفی و تقویت روحیه مطالبه‌گری و تقویت شجاعت رسانه‌ در کنار نقد سازنده و نیز بهره مندی از ظرفیت‌های سایبری و برگزاری جشنواره‌های تخصصی رسانه‌ای مانند جشنواره ابوذر را نیز موثر در فعالیت رسانه ها برای جهاد تبیین برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه قوی، رسانه‌ای است که بتواند حقایق را به خوبی تبیین کند و در برابر حرکت گمراه کننده دشمن که اذهان آحاد جامعه را دچار تزلزل و خدشه می‌کند،‌ نقش آفرینی کند.

وی با بیان این که رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند، تلاش فداکارانه و مخلصانه اصحاب رسانه برای گسترش ارزش‌ها و بیان حقایق و پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان را خواستار شد.

«علی محمد پارسائیان» مسئول بسیج رسانه استان نیز با بیان این که هدف تنها برگزاری جشنواره نیست بلکه آن را وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف بسیج رسانه می‌دانیم، گفت: اولین جشنواره ارای یک سری نقاط قوت و یکسری ضعف بود که امسال تلاش داریم تا نقاط قوت آن را تقویت و کاستی‌های جشنواره قبلی را مرتفع سازیم.

وی از گوشزد شدن یکسری رویکردها در اولین دوره این جشنواره در استان یزد، اظهار کرد: علی رغم حجم بالای کمی آثار ارسالی در جشنواره اول، آثار به لحاظ کیفی مورد انتظار متولیان برگزاری جشنواره نبود به نحوی که در جشنواره کشوری نیز تنها یک برگزیده داشتیم لذا یکی از خروجی‌های جشنواره اول، در اولویت قرار گرفتن مباحث آموزشی برای رسانه‌ها بود که امسال همزمان با برگزاری دومین دوره جشنواره در دستور اجرا قرار گرفته است.

پارسائیان گفت: امیدواریم امسال در خروجی جشنواره ابوذر استان، شاهد تولید و ارائه محتوی انقلابی بیشتری از سوی رسانه‌ها باشیم و به نحوی در برابر حملات و توطئه‌های رسانه‌های بیگانه عملکرد موتری را به نمایش بگذاریم.

به گفته وی، امسال معرفی پتانسیلهای استان یعنی گردشگری، ایثارگری و پزشکی استان را در جشنواره لحاظ کردیم و در قالب موضوعات استانی مورد اهتمام دبیرخانه جشنواره قرار داده‌ایم.

مسئول بسیج رسانه استان به موضوع معرفی دستاوردهای انقلاب به عنوان یکی از محورهای مورد تاکید این دوره از جشنواره،‌ابراز امیدواری کرد با پرداختن به این حوزه، امیدآفرینی در جامعه را از سوی رسانه‌های استان شاهد باشیم.

پارسائیان با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه اجرایی جشنواره، از تمام فعالان این عرصه خواست تا در برگزاری این جشنواره مشارکت فکری و فیزیکی داشته باشند.

«امیر رضا زاده» دبیر اجرایی دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان نیز در این نشست اظهار کرد: دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان با رویکرد آموزش و تقویت جایگاه رسانه‌ای استان با هدف اثرگذاری بیشتر در جهاد تبیین برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد آثار ارسالی این دوره از جشنواره حول موضوع جهاد تبیین به نحوی کاربردی از سوی رسانه‌ها ارائه شود تا به عنوان بخشی از سند تحول استان مورد اهتمام قرار گیرد.

وی افزود: جشنواره امسال در یازده قالب‌ شامل گزاش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیوئی، مستند و پادکست برگزار می‌شود.

رضا زاده گفت: این دوره از جشنواره در محورهای ملی «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، «جهاد تبیین»، «پیوند رسانه و صنعت»، «مقابله با آسیب‌های اجتماعی»، «دستاوردهای انقلاب اسلامی»، «بیانیه گام دوم انقلاب»، «امید و نشاط آفرینی»، «خانواده، جامعه و فرزند آوری» و «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» و سه محور استانی «تولید محتوی رسانه ای ویژه جامعه ایثارگری»، «گردشگری یزد با محوریت فرهنگی اسلامی» و «دستاوردهای دانش بنیان در حوزه آب و پزشکی» برگزار خواهد شد.

وی گفت: آثار ارسالی برای داوری جشنواره استانی باید در بازه زمانی اول فرودین تا نیمه آبانماه سال ۱۴۰۱ باشد و هر شرکت کننده حداکثر می تواند چهار اثر را در سه قالب مختلف به جشنواره ارسال کند.

وی ارسال آثار را از طریق سایت بسیج رسانه امکان پذیر دانست و اعلام کرد: حداکثر مهلت ارسال آثار ۱۵ آبانماه خواهد بود و اختتامیه جشنواره نیز پنجم آذرماه همزمان با هفته بسیج در استان برگزار خواهد شد.

رضازاده در پایان عنون کرد: امسال در حاشیه برگزاری این جشنواره یکسری کارکاه های آموزشی و مهارتی برای خبرنگاران برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..