رئیس دادگاه عمومی شهرستان مروست معرفی شد

رئیس دادگاه عمومی شهرستان مروست با حضور معاون قضایی کل دادگستری استان یزد معارفه شد.

به گزارش یزدی نیوز، علی بهارستان در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی شهرستان مروست، اظهار داشت: خدمت به مردم عبادت است و انسان باید قدردان فرصت‌های خدمت باشد.

وی با بیان اینکه قضاوت، شغل نیست بلکه یک رسالت مقدس است، افزود: باید به‌گونه‌ای در این رسالت خطیر گام برداشت که مرضی درگاه الهی باشد.

این مقام قضایی تصریح کرد: مهمترین اصل در انجام رسالت قضاوت، توکل به خدا و تاسی با ذات اقدس الهی است چراکه اگر در این امر مهم، خداوند لحظه‌ای انسان را تنها بگذراد، سرنوشت محتوم آن، لغزش و تباهی است.

وی هنر یک مدیر و قاضی را خوب شنیدن ذکر کرد و بیان داشت: در برخی از مواقع درخواست‌های مراجعین به دادگستری و ارباب رجوع، محمل قانونی ندارد و نمی‌توان برای آنها کاری انجام داد، اما باید برای مراجعین وقت گذاشت و درد و دل آنها را شنید، که این حداقل کاری است که باید در عدلیه به آن اهتمام داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: انتظارات مردم از دستگاه قضا با اجرایی شدن “سند تحول و تعالی قضایی” برطرف می‌شود

معاون قضایی دادگستری، بر تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین تاکید کرد و بیان داشت: برخورد خوب و شایسته با ارباب رجوع وظیفه مهم خدمتگزاران در نظام جمهوری اسلامی است و این امر در دستگاه قضایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی مرد میدان بودن را از شاخصه های مهم یک مسئول قضایی دانست و ابراز داشت: اوراق پرونده، اوراقی خشک و بی‌روح هستند لذا جا دارد برای برخی از پرونده‌های مهم که با حقوق مردم و بیت المال سرکار دارد، با بازدید و معاینه محل، در میدان عمل بود تا تصمیم آخر، واقعی و بر اساس شواهد و ادله، حق مدار و عدالت محور باشد.

بهارستان، از مشورت به عنوان مهمترین رکن کار قضایی یاد کرد و گفت: در مسایل پیچیده قضایی آنچه که می‌تواند کمک کار یک قاضی باشد، اخذ مشورت از افراد نخبه و مجرب است تا بتوان بهترین حکم منطبق بر حق را صادر کرد.

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات و تلاش‌های احمد زحمتکش تقدیر و میثم کرمی به عنوان رئیس دادگاه عمومی شهرستان مروست معارفه شد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..