سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خبر داد

هیچ کمبودی به لحاظ کودهای یارانه‌ای در استان یزد نداریم

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از توزیع بیش از ۳۸۰ تن کود پتاسه، ۴۲۷ تن کود فسفاته و ۳۹۷۶ تن کود ازته به صورت یارانه‌ای در این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: هیچ کمبودی به لحاظ کودهای یارانه‌ای در استان وجود ندارد.

«محمد حسن زارعیان» ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی به تلاشگران این عرصه، به مقدار توزیع کودهای یارانه ای در شهرهای مختلف استان اشاره و ابراز امیدواری کرد با توجه به مصرف کودهای پتاسه و فسفاته در استان، سال خوبی از نظر تولید محصولات کشاورزی را شاهد باشیم.

وی افزود: به دنبال کاهش نرخ کودهای یارانه ای پتاسه و فسفاته، مصرف این کودها در کشور و به دنبال آن در استان یزد افزایش یافته که نوید بخش سال زراعی مناسب و افزایش تولیدات کشاورزی است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸۰ تن کود پتاسه، ۴۲۷ تن کود فسفاته و ۳۹۷۶ تن کود ازته در استان یزد توزیع شده است که از این مقدار بیشترین میزان توزیع مربوط به شهرستان ابرکوه است به طوری که در سه ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۴ تن کود پتاسه، بیش از ۲۴۰ تن کود فسفاته و بیش از ۱۳۰۰ تن کودهای ازته در این شهرستان بین کشاورزان زحمتکش توزیع شده است.

زارعیان ادامه داد: در شهرستان اردکان طی این مدت بیش از ۱۵ تن کودهای پتاسه، بیش از پنج تن انواع کودهای فسفاته و بیش از ۱۷۹ تن کودهای ازته، در شهرستان اشکذر بیش از هفت تن انواع کودهای پتاسه، بیش از پنج تن انواع کودهای فسفاته و بیش از ۱۲۰ تن انواع کودهای ازته، در شهرستان بافق بیش از چهار تن کودهای پتاسه، بیش از ۱۵ تن کودهای فسفاته و ۱۴۰ تن کودهای ازته همچنین در شهرستان تفت بیش از ۷۹ تن انواع کودهای پتاسه، ۱۵ تن فسفاته و ۲۵۴ تن ازته، شهرستان خاتم ۶۰ تن فسفاته و ۸۴۰ تن ازته، در شهرستان مروست بیش از ۹ تن فسفاته و ۳۳۲ تن ازته، در شهرستان مهریز بیش از ۲۹ تن پتاسه، ۲۹ تن فسفاته و ۱۲۲ تن ازته در شهرستان میبد چهار تن پتاسه، ۲۶ تن فسفاته و ۱۹۰ تن ازته و در شهرستان یزد ۳۷ تن انواع کودهای پتاسه، ۱۴ تن فسفاته و ۲۳۰ تن انواع کودهای ازته بین کشاورزان توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵۰۰ لیتر آفتکش کلرپیریفوس تولیدی شرکت آبیک وابسته به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز در سطح استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد ذخایر استراتژیک خوبی دارد و هیچ کمبودی به لحاظ کودهای یارانه‌ای در استان وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد، زارعیان از تلاش کشاورزان و جهاد گران عرصه کشاورزی تقدیر و خاطر نشان کرد: امنیت غذایی که از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در گرو حفظ و حمایت از کشاورزی و کشاورزان است و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همواره تلاش میکند تا در توزیع نهاده های یارانه ای بین کشاورزان راه عدالت و پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار دهد تا کشاورزان هیچ گونه کمبودی را در این زمینه احساس نکنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..