گلایه‌های نماینده مردم یزد از اعطای مجوز به صنایع آلاینده

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از اعطای مجوز به صنایع آلاینده در استان، گفت: چرا بعد از برپا شدن صنایع آلاینده در استان یزد به آن مجوز داده می‌شود؟

«محمد صالح جوکار» در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری یزد برگزار شد، گفت: محیط زیست مرتبط با همه بشریت بوده و همه مردم با آن سروکار دارند. خاستگاه اصلی بشر در زیستن مناسب، بحث داشتن محیط زیست مناسب است.

وی اظهار کرد: ما اگر در بحث توسعه و پیشرفت کار می‌کنیم و در مقابل آن قرار باشد که محیط زیست را به خطر بیاندازیم اصل توسعه زیر سوال می‌رود.

بخشی‌نگری از سیاست‌های محیط زیست حذف شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محیط زیست چگونه می‌خواهد تالاب‌ها را احیا کند، افزود: محیط زیست در برخی مواقع مصلحت‌هایی را نگاه می‌کند که خاموش است و این قابل‌قبول نیست بلکه بخشی نگری و استان نگری در محیط زیست تجلی یافته و بعضا دیده می‌شود که نسبت به منافع بعضی استان‌ها جدی و بعضی استان‌ها نادیده گرفته می‌شود، همه زیر پرچم ولایت و جمهوری اسلامی هستیم و این بخشی نگری باید از سیاست‌ها حذف شود.

جوکار با تاکید بر اینکه سیاست‌های ابلاغی محیط زیست در این سال‌ها باید عملیاتی می‌شد، افزود: باید پاسخ داده شود که برای تحقق این سیاست‌ها چه گام‌های برداشته‌شده و چه گام‌هایی برداشته می‌شود.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: در استان یزد صنعت آلاینده برپا می‌شود و بعد از آن تلاش برای دریافت مجوز از محیط زیست انجام می‌گیرد که متأسفانه این مجوز هم داده می‌شود.

وضعیت آلایندگی یزد قابل تحمل نیست

جوکار با بیان اینکه وضعیت آلایندگی استان یزد قابل تحمل نیست، افزود: با این وضعیت که یزد دارد، اصلاً قابل تحمل نیست و مردم به‌سختی آن را تحمل و در شهر زندگی می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاخص برای ارزیابی وجود ندارد و همین مسئله سبب می‌شود تا برنامه‌های مرتبط با محیط زیست به‌درستی اجرا نشود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان یزد فاقد مرکز پژوهش و تحقیقات محیط زیست است، افزود: لازم است که این مرکز در استان یزد راه‌اندازی و فعالیت‌های مرتبط در این مرکز دنبال شود.
محیط زیست اقدامات خود را در زمینه آب استان تشریح کند

وی در ادامه گفت: زمانی استان یزد با دارا بودن دو هزار رشته قنات و ۳۰۰ هزار جمعیت در حوزه کشاورزی کار خود را به پیش می‌برد ولی الآن با یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت، قنات‌ها خشک شده و باید محیط زیست بیانیه‌ای بدهد که در این زمینه چه کاری کرده و می‌خواهد انجام دهد.

جوکار اضافه کرد: محیط زیست در زمان بی‌آبی یا کم‌آبی چه کاری انجام داده است و نیاز به پاسخ این مجموعه داریم که در این خصوص چه کاری انجام داده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از دفتر نماینده یزد، این نماینده مردم در پایان خاطرنشان کرد: اینکه روزمرگی در سازمان باشد و تحولی نباشد، به هیچ نقطه مثبتی نخواهیم رسید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..