یک مسئول عنوان کرد

۴ استان با محدودیت جدی آب روبرو هستند/ اجرای خط پدافندی یزد تسریع شود

معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به محدودیت جدی آبی استانهای یزد، خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان، در سفر به یزد بر اولویت قرار دادن اجرای خط پدافندی یزد برای جبران نیاز و رفع تنش آبی در این استان تاکید کرد.

«محمدهادی زاهدی وفا» در سفر یک روزه به یزد و بازدید از طرح‌های آبی این استان با تاکید بر تلاش در تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبی و تامین آب پایدار در استان یزد، بر تسریع در اجرای خط پدافند یزد نیز تاکید جدی کرد و افزود: این طرح علی‌رغم تاخیری که داشته است، باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: دولت نیز با مشارکت بخش خصوصی برای حل مشکلات آبی استان همراه مدیران خواهد بود.

زاهدی وفا با اشاره به اولویت برنامه‌های دولت در حوزه آب، گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام در حوزه آب، برق، گاز، راه‌آهن و ارتباطات جزو اولویت‌های دولت هست که باید با همکاری مدیران در همه این حوزه‌ها صورت بگیرد.

وی با بیان این که چهار استان یزد، خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان با محدودیت جدی آب روبرو هستند، اظهار کرد: برای این چهار استان کشور، برنامه‌های خاص کوتاه مدت در نظر گرفته شده و باید ناهماهنگی، آسیب‌شناسی و کم‌کاری‌های گذشته بررسی و مدیریت بیشتری صورت بگیرد.

زاهدی وفا با اعلام آمادگی برای اجرای انتقال‌ خط دوم آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان یزد، ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی همه مدیران استان و وزارت نیرو بتوانیم به مردم استان این اطمینان را بدهیم که از لحاظ تامین آب شرب دچار بحران نخواهند شد.

به گزارش یزدی نیوز وبه نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، زاهدی وفا در این سفر یک روزه به استان یزد از طرح‌های آبی استان از جمله رینگ آبرسانی شهر یزد، مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی یزد در حال ساخت و طرح پدافندی تامین آب شرب استان در شرایط اضطراری از خط انتقال صنعت، بازدید به عمل آورد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..