تسریع در برنامه‌های خوشه گردشگری نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های پشتیبان

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: ‌تسریع در برنامه‌های خوشه گردشگری نیازمند هم‌افزایی ذی‌نفعان و دستگاه‌های پشتیبان است.

به گزارش یزدی نیوز ، “محمد دهقان” سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در نشست راهبری خوشه گردشگری ‌استان با بیان اینکه یکی از ضرورت های توسعه گردشگری یزد هم‌افزایی ذی نفعان و دستگاه‌های پشتیبان این خوشه است، اظهار کرد: خوشه گردشگری یزد، یکی از تخصصی ترین خوشه های استان است که می تواند ظرفیت های این حوزه را فراتر از سایر برنامه‌ها پویا کند.
وی با تاکید بر اینکه تیم توسعه خوشه گردشگری نباید برای پیشبرد برنامه های خود دغدغه ای درخصوص پشتیبانی های مالی داشته باشد، افزود: متخصصین خوشه گردشگری باید همه تمرکز و توان خود را برای توسعه و ارتقای خوشه صرف کنند و زمان و توان خود را صرف چالش های مالی نکنند که این امر نیازمند همراهی بیشتر دستگاه های پشتیبان است.
دهقان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی صنعت گردشگری برای استان یزد، تاکید کرد: هر میزان بودجه ای که برای توسعه خوشه گردشگری یزد پیش بینی شود با توجه به میزان آورده ای که این صنعت برای استان می تواند داشته باشد، قابل توجیه و ارزشمند است.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد با اشاره به آسیب زا بودن ورود افراد غیرمتخصص در حوزه گردشگری، ‌گفت: گردشگری از مسائلی است که باید بطور تخصصی به آن پرداخته شود تا ضمن برنامه ریزی بلند مدت و هدفمند، بتوان با کار تخصصی ظرفیت های پنهان این حوزه را شناسایی و معرفی کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..