افتتاح چند طرح مرتبط با محیط زیست در میبد

رونمایی از بلوار محیط زیست در شهرک صنعتی جهان آباد، افتتاح دفتر امینی بهداشت و محیط زیست و گشایش موزه علوم طبیعی از برنامه‌های هفته محیط زیست در میبد بود.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با هفته محیط زیست، از بلوار ورودی شهرک صنعتی جهان آباد میبد به نام بلوار محیط زیست رونمایی و بوستانی هم به نام بوستان شهدای محیط بان نامگذاری شد.

افتتاح دفتر ایمنی بهداشت و محیط زیست در شهرک صنعتی جهان آباد و اجرای طرح بوستان کنارگذر روستای حجت آباد به طول ۲ کیلومتر از دیگر برنامه‌های این هفته در میبد بود.

همچنین موزه علوم طبیعی این شهرستان با ۱۵۴ گونه زیستی در بلوار قاضی میرحسین افتتاح شد.

نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نشستی که به مناسبت این هفته در یکی از واحد‌های صنعتی میبد برگزار شد، با اشاره به خشکسالی‌های مستمر و نیاز صنایع به دو مقوله انرژی و آب گفت: اجرای طرح پنل خورشیدی در ادارات آغاز شده است. اجرای پنل خورشیدی روی سقف سالن‌های تولید صنایع می‌تواند صنایع را در تامین انرژی بی نیاز کند.

مفتاحی زاده رئیس بنیاد نخبگان استان هم از اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان خبر داد و تصریح کرد: این طرح در استان مطرح و به زودی به صنایع اعلام خواهد شد که دانشجویانی را در رشته‌های مورد نظر بورسیه خود قرار دهند.

زارعشاهی نماینده صاحبان صنایع نیز اظهار داشت: صنعت استان خود را موظف به انجام قوانین محیط زیست می‌داند و انتظار داریم سهم صنعت در ایجاد آلایندگی‌ها مشخص شود تا برای رفع آن به شیوه علمی و دانش بنیان عمل کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..