بی‌پاسخ ماندن مطالبه‌گری مشاغل خانگی ابرکوه از شهرداری

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: ایجاد بازارچه دائمی مشاغل خانگی یکی از وظایف شهرداری‌هاست ولی متأسفانه مطالبه‎گری و مکاتبه در این زمینه طی سال‌های گذشته تاکنون به جایی نرسیده است.

«ناصر زارع» در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی هنرمندان شهرستان که در خانه تاریخی آقازاده ابرکوه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قانون صراحتاً ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد و خانگی را بر عهده شهرداری‌ها قرار داده و عمل نکردن به آن در واقع مخالفت با سیاست‌های نظام و سیاست‌های حمایت از مشاغل خانگی است.

وی تصریح کرد: بار دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه درخواست داریم که ایجاد این بازارچه را به عنوان یکی از مصوبات شورا، تصویب و قاطعانه از شهرداری اجرای آن را مطالبه کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ مورد تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت و حدود ۲۰۰ مورد از آن‌ها مشغول تولید محصولات خانگی هستند لذا وجود این بازارچه ترجیجا در یکی از مسیرهای گردشگری شهرستان، می‌تواند به آنان در بازاریابی و ارائه محصولاتشان کمک کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه صنایع‌دستی هنرمندان ابرکوه به همت «مرکز سلامت روان طلوع مهر ابرکوه» با هدف توجه به مشاغل خانگی، معرفی هنرمندان شهرستان و آثار هنری آنان دایر شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..