یزد، دومین استان در وصول درآمد‌های مالیاتی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان: یزد در تخصیص اعتبارات استانی وضعیت خوبی نداشته و درآمد‌ها با میزان بودجه اختصاصی استان سنخیت ندارد.

به گزارش  یزدی نیوز محمد دهقان منشادی در دیدار با نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، بر استفاده از ظرفیت نمایندگان برای حل مشکلات استان تاکید کرد و گفت: این اداره کل در اغلب کارگروه‌های اقتصادی استان عضو است و نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان دارد.

وی با ارائه گزارشی از بخش‌های مختلف اقتصادی افزود: یزد دومین استان در وصول درآمد‌های مالیاتی است، اما در تخصیص اعتبارات استانی وضعیت خوبی نداریم و درآمد‌ها با میزان بودجه اختصاصی استان سنخیت ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش بانک‌های در توسعه پیشرفت و سرمایه گذاری استان تصریح کرد: بانک‌های خصوصی تنها ۳۰ درصد منابع خود را در استان در قالب پرداخت تسهیلات مصرف می‌کنند که لازم است در سطح ملی پیگیری شده و بقیه منابع آن‌ها نیز در داخل استان هزینه شود.

دهقان منشادی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در قالب تبصره بودجه را از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: بانک‌ها و بیمه‌ها منابع درآمدی بزرگی در استان هستند و بکارگیری این منابع در طرح‌های سرمایه گذاری استان را خواستاریم.

نماینده مردم تفت و میبد هم با بیان اینکه طبیعتا نمایندگان در جریان تمامی مشکلات نیستند، اظهار داشت: مسئولان باید مسائل و مشکلات را احصا و به نمایندگان منتقل و آن‌ها را توجیه کنند تا نمایندگان بتوانند در سطح ملی پیگیری کنند.

سید جلیل میرمحمدی خواستار انجام کار تیمی در حوزه اقتصادی از جمله مسایل بودجه‌ای، سرمایه گذاری، گمرکی، بانکی، بیمه‌ای و … شد و افزود: نمایندگان مجلس ظرفیت‌های بزرگی برای پیشبرد اهداف استان و حل مشکلات هستند و لازم است در جریان مسائل قرار گیرند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..