چاپ آثار به‌جامانده از مهدی آذریزدی

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با اشاره به ضرورت معرفی ابعاد مختلف شخصیتی مهدی آذریزدی، از برگزاری برنامه‌ای به مناسبت سالگرد درگذشت این نویسنده و چاپ آثار به‌جامانده از او خبر داد.

عباسعلی دانافر با اشاره به سالگرد درگذشت مهدی آذریزدی (۱۸ تیر) که به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است، ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شخصیت‌های شاخص فرهنگی استان را یادآور شد و گفت: به همین مناسبت نیز ویژه‌برنامه‌ بزرگداشت مرحوم استاد مهدی آذر یزدی‌ از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۱ تیرماه در یزد برگزار می‌شود.

وی آذریزدی را از جمله شخصیت‌های منحصر به فرد فرهنگی کشور و استان خواند و تاکید کرد: آذریزدی به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان،‌ نقش مهمی در تربیت دینی نسل‌های مختلف ایران اسلامی ایفا کرده لذا معرفی ابعاد مختلف شخصیتی و آثار آذر یزدی،‌ مهمترین رسالت دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران فرهنگی کشورمان است.

دانافر به نقش آذریزدی در راتقای فرهنگ عمومی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: پیر قصه‌گوی کشورمان به حدی ارزشمند بود که مقام معظم رهبری بخشی از تربیت فرزندانشان را مدیون قصه‌های آذریزدی خواندند.

وی سادگی در رفتار و شیوه زندگی را ازجمله ویژگی‌های شاخص آذریزدی دانست و بیان کرد: بازآفرینی و ساده‌نویسی متون کهن ادبیات فارسی ایران از مهمترین ویژگی‌های آثار مهدی آذریزدی در دوره‌های مختلف است.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اشاره به چاپ ۳۰ عنوان از آثار مهدی آذریزدی گفت: در مجموع  50 اثر از پدر ادبیات کودک و نوجوان کشور بر جا مانده که ۲۰ عنوان باقی‌مانده‌ آن نیز در دست چاپ است.

دانافر در پایان با تأکید بر ضرورت معرفی روح بلند و ساده‌گوی آذریزدی، یادآور شد: انتشار آثار آذریزدی از مهمترین رسالت‌های مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی در قبال شخصیت والای این نویسنده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..