برگزاری مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در اشکذر

مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در حسینیه شهدای اشکذر برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز امام جمعه زارچ در این مراسم با اشاره به اهمیت گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و ضرورت تبیین سیره ایشان برای جامعه به ویژه جوانان گفت: یوم الله ۱۵ خرداد نقطه عطفی در مسیر انقلاب اسلامی و منشا الگوبرداری از تفکر انقلاب و قیام علیه استکبار در دنیا شد.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: با وجود حرف‌ها و نوشته‌های فراوان درباره آن حکیم هدایتگر، ناگفته‌ها درباره عظمت و قدرت شخصیتی و رهبری او بسیار است و نسل جوان که امام را به‌درستی نمی‌شناسد، برای ایفای مسئولیت ملی و انقلابی و برداشتن گام دوم انقلاب و اداره بهینه کشور، باید درس‌های پیش‌برنده و تعیین‌کننده مکتب امام را بیاموزد تا با اطمینان به‌سوی آینده درخشان کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان پرچمدار بزرگ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نهضتی جاودان را در سطح جهان برقرار کرد. قیام ۱۵خرداد که موجبات تزلزل پایه‌های رژیم سلطنتی را فراهم کرد در سایه تلاش‌های مجدانه امام خمینی رخ داد به طوری که این قیام و نهضت، نقطه‌ای عطف در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

همچنین یادمان شهدای روستای شرب العین خضرآباد با حضور قشر‌های مختلف مردم در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

سخنرانی، اجرای سرود فرمانده سلام توسط دهه نودی ها، مداحی و برپایی نمایشگاه کتاب، عکس و پوستر شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..